Ni som tillsätter Nls i räkmixen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 1607

    Ni som tillsätter Nls i räkmixen

    Hur gör ni då? Slänger ni pellets i mixen och sedan mixar, eller mal ni pelletsen så att det blir som ett pulver som ni sen blandar i mixen? Hur mycket tillsätter ni i mixen, och vilket nls foder använder ni?

    Är tanken att ni slipper soten och ändå få ge dom räkmix eller vad är tanken med att ni gör så. Jag menar flera matar ju med nls och sedan räkmix och det fungerar ju också bra. 2 in 1 eller 3 in 1 (nls, räkmix, flingor)

    man måste fråga för att få svar på sina funderingar
  • Limmet
    Användare
    • januari 2009
    • 51

    #2
    Kanske kan va ett bra sätt att kunna mata med NLS till honor som tuggar? Aldrig hört att man mal ned NLS i räkmixen så blev nyfiken jag med. Någon som gör det? Recept?

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Jag tycker det verkar vara en riktig "overkill". Bättre att mata med NLS som komplement till räkmixen.

      Om man vill ge sin räkmix lite "NLS stuk" så kan man tillsätta vitlök..en ingrediens som jag personligen tror är den del som ger NLS lyftet.

      NLS är dyrt foder..

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        101 overkill c",)

        Jag höftar ner några nävar NLS Grow i min mix. Tillsätter den sist när gelatinet blandas i så att de inte löses upp. "Varför?" Jo, för att jag har en massa!
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        Arbetssätt...