Vad har jag köpt???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ebias
    Användare
    • februari 2009
    • 31

    Vad har jag köpt???



    Jag var och hämtade mina beställda Saulos Ciklider idag. De sa att de bara hade honor hemma, så jag fick ta fyra honor så länge och får köpa två hanar när de kommer in. Det lät ju ok, men när jag öppnade påsen och lade den i akvariet, så undrar jag om jag inte bara fått hanar?...........
    De är väl 4-5cm stora och har ganska tydliga ränder på kroppen , fast de är gula. En av dem har börjat få en mörk rand på ryggfenan. Är inte detta ett gäng herrar i puberteten?
    Jag har uppfattat det som att honan är gul, utan ränder. Det är väl inte så att alla är randiga när de är mindre?
  • mico
    NCS Medlem
    • januari 2007
    • 32

    #2
    Ursprungligen postat av ebias
    [URL="http://ebias.se/files/IMGP1327.JPG"]

    De är väl 4-5cm stora och har ganska tydliga ränder på kroppen , fast de är gula. En av dem har börjat få en mörk rand på ryggfenan. Är inte detta ett gäng herrar i puberteten?
    Jag har uppfattat det som att honan är gul, utan ränder. Det är väl inte så att alla är randiga när de är mindre?
    Kan vara svårt att se nu pga av att dom är stressade och av det så mörknar dom även lite i färgen. vid ca 5cm så börjar hanarna färga om så har du tur så har du båda könen där. jag tycker det ändå ser ut att vara honor men det får framtiden utvisa. // Mikael

    Kommentar

    • ebias
      Användare
      • februari 2009
      • 31

      #3
      Ursprungligen postat av mico
      Kan vara svårt att se nu pga av att dom är stressade och av det så mörknar dom även lite i färgen. vid ca 5cm så börjar hanarna färga om så har du tur så har du båda könen där. jag tycker det ändå ser ut att vara honor men det får framtiden utvisa. // Mikael
      De var betydligt ljusare dagen efter och har hållt sig så, så det var nog stressen. De är ca 5 cm nu, så det ska bli spännande att se vad det blir av dem......
      När jag hade ciklider för ungefär hundra år sedan har jag för mig att man sa att hanarnas ryggfena slutade i en spets och att honornas var lite rundade på slutet. Stämmer detta på Malawisar också?

      Kommentar

      Arbetssätt...