Sällskap till Firefish

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chablis

    Sällskap till Firefish

    Jag ska starta ett 300 liter malawikar och har 6 st A.Firefish i ett mindre kar i väntan på det större.
    Nu undrar jag vilket sällskap som passar bäst till dessa.
    Jag vill ha blått och har sneglat på Ps.acei (marigold),socolofi och callianos.
    Är mbunas för tuffa till mina Firefish?
    Andra som jag fastnat för är A.Eureka,Golden och s.fryeri.
    Givetvis inte allihop,vill inte ha fisksoppa men kom gärna med åsikter och konkreta förslag.
    Och hur är det med malar,är det bara ancistrus som funkar med ph och kh för malawi?
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Demasoni? Saulosi? Johanni?
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • chablis

      #3
      Är inte dom lite för tuffa?Speciellt Demansoni.

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        När jag hade Demasoni var de rätt ignoranta mot övriga fiskar i burken. Men mot de sina kan de va rätt hårda. Satsa på minst 20 st. Detsamma blir mitt tips med de övriga.
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • chablis

          #5
          ok.tack för tipset den är ju fantastiskt vacker ,får fundera lite.

          Kommentar

          • Kryptonit
            Användare
            • augusti 2006
            • 64

            #6
            Jag tycker mbuna brukar vara lite för tuffa och har inga kvar längre (fast visst finns det arter eller individer som kan passa).
            Fryeri kanske är ett bättre alternativ.

            Vad gäller malar så fungerar det bra om man bara har vattenvärden som är någorlunda mellan vad både dem och cikliderna vill ha.
            Själv har jag L021, L190, L177, L201, L239 i mina kar utan några problem.
            Totalt 1484l malawi och l-malar (720+420+120+112+56+56)

            Kommentar

            • classe
              NCS Medlem
              • april 2007
              • 1147

              #7
              ja lagom med tre arter för din karet 300liter.. gärna ta firefish, golden och tredje kanske marygold så du skall ha två olika lys-rör för den grolux och aquarelle där så den blir fina färg fisk för den..
              375 LITER Malawi arter..
              74 Liter Malawi yngel...

              Kommentar

              Arbetssätt...