Tuggande rödzebra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefan78
    Användare
    • oktober 2006
    • 35

    Tuggande rödzebra

    Hej!

    Har nu lyckats få min andra tuggande hona (första röd zebra) och vore ju kul om man lyckades nu, har flyttat över hon till eget akvarium nu vet jag inte om jag gjort det för tidigt eller nåt men kikar jag på henne ser man att hon tuggar ibland och att det rör sej nåt svart där inne, är allt som det skall då och hur går man tillväga för att lyckas?

    Och tittar man på fenan under fisken ser man att det ser svullet ut där under?

    MVH
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Ursprungligen postat av stefan78
    Hej!

    Har nu lyckats få min andra tuggande hona (första röd zebra) och vore ju kul om man lyckades nu, har flyttat över hon till eget akvarium nu vet jag inte om jag gjort det för tidigt eller nåt men kikar jag på henne ser man att hon tuggar ibland och att det rör sej nåt svart där inne, är allt som det skall då och hur går man tillväga för att lyckas?

    Och tittar man på fenan under fisken ser man att det ser svullet ut där under?

    MVH
    ¨Hej

    Det låter som om allt fungerar som det ska! Honan plockar inte upp ynglen efter att hon spottat så du kan plocka bort henne så fort hon spottat ut alla yngel (ett eller annat yngel kan slinka ut så det räcker inte att du ser yngel).

    Den andra frågan är svårare att svara på med en så kort beskrivning.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    Arbetssätt...