P.Multicolor victoriae yngel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    P.Multicolor victoriae yngel!

    Två av mina tre multicolorhonor som ruvat en stund släppte idag sina yngel (den ena med lite våld...) och nu går dessa i en yngelkasse i ancistruskaret. 25 stycken cirka är där...men de är förtvivlat små.

    Trots allt verkar de må OK och spanar ut i stora karet - dit de ska få komma inom kort då ancistrusar näppeligen kan vara ett hot. Har gett dem micromask...nån som har generella tips om just dessa får gäran skriva det...annars ville jag bara dela med mig av glada nyheter!
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
  • Niklas Olsson
    Användare
    • februari 2003
    • 1156

    #2
    E bara att gratulera då...
    //Niklas

    www.nofoto.se
    Nofoto på Facebook
    ____________________________________

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #3
      grattis till joe den..
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      • endymion

        #4
        De jag dragit upp har det inte varit något märkvärdigt med förutom att de är väldigt små i början och växer väldigt sakta första tiden.

        Kommentar

        • joe
          Användare
          • juni 2006
          • 1451

          #5
          Ursprungligen postat av endymion
          De jag dragit upp har det inte varit något märkvärdigt med förutom att de är väldigt små i början och växer väldigt sakta första tiden.
          Då är det väl så...för små är de, men verkar ordentligt pigga. Ska låta dem gå i yngelkassen nått dygn till under observation, sedan blir det frihet i "ancistrusoceanen" (160 liter)...

          Tack för glada tillrop - kanske återkommer med nån rapport när de växt till sig!
          MVH - joe

          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

          Kommentar

          Arbetssätt...