Läskigt smal golden!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Therese
    Användare
    • april 2002
    • 196

    Läskigt smal golden!

    Jag har ett malawi kar med några rödzebror, delfiner, afra Edwardi och golden. en av m ina golden honor är jätte smal. jag tycker att ohn äter och jag försöker mata henne lite extra men det hjälper tydligen inte. Kan hon ha någon sjukdom eller mask i magen eller något liknande? Hon är pigg det är bara efter maten som man kan se henen ligga trött på sanden men så fort man kommer så simmar hon upp igen.
    mvh Therese

  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    #2
    Vet du hur gammal hon är? Jag hade en perlmutt hona som blev smalare och smalare tills hon dog. Jag tror att min hona blev gammal och dog en "naturlig" död. Det är ju ett problem med att köpa fisk som är vuxen, man vet inte hur länge dom har kvar.

    Mvh
    Björn

    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

    Kommentar

    • Therese
      Användare
      • april 2002
      • 196

      #3
      Hon är inte fulvuxen än. HOn är pigg och så men jag hoppas på att ohn snart börjar äta upp sig snart.
      tack för hjälpen
      mvh Therese

      Kommentar

      • per w
        Användare
        • april 2002
        • 59

        #4
        Hej
        den erfarenheten jag har av golden är att den är för klen att ha tillsammans med andra mbunas,det brukar fungera en tid men sen så tynar de bort ,detta gäller inte alla golden men en stor del
        den behöver lite lugnare sällskap.
        Mvh per

        Kommentar

        • mole
          Användare
          • april 2002
          • 12

          #5
          Vi har samma "problem", exakt som per w säger.

          Vi har bara mbunas och ett fåtal golden. Den minsta golden tynar sakta bort. Vi löste det helt enkelt genom att plocka ur denne och mata upp den i vårat Alunocara akvarium. När den sedan är fit for fight så fick den komma tillbaks till sina "vänner".

          Verka tyvärr som om han sakta tynar bort igen...

          Så vi får nog göda upp honom igen, eller ha honom i det andra karet permanent.

          Kommentar

          • Therese
            Användare
            • april 2002
            • 196

            #6
            När jag matar försöker jag mata den smala golden extra men hon verkar bli mätt ganska fort eller så har hon för liten mun=)
            Dom andra golden är ena riktiga tjockisar. Tycker även att mina andra fiskar är snälla (har tagit bort den agresisvaste av dom)
            När jag matar matar jag mkt. Så de räcker till alla. Fast golden får iof inte in lika mkt i munen som dom andra får så dom kan simma iväg o äta maten i något hörn.
            mvh Therese

            Kommentar

            Arbetssätt...