fodermamma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lejon62
    Användare
    • oktober 2006
    • 6

    fodermamma

    då jag stressade en fire fish hona för att flytta henne till yngelakvariet så spottade hon ut äggen,dom hade en liten svans så jag lät dom ligga kvar ,men honan var inte intresserad av dom,jag hade 2 andra honor en protomelas och en baenchi , med rom i munnen så jag tog ut fire fishen och släppte henne i ordinarie akvarie,då tar Baenchihonan upp äggen i sin mun och ruvar dom för att sedan en vecka senare spotta allt hon hade=)med den mixen,lyckat å väldigt intressant,,är det fler som har sett nåt liknande?
    Senast redigerad av lejon62; 08 februari 2009, 03:00.
  • malawi375
    Användare
    • april 2006
    • 209

    #2
    Hade en hongihona som spottade ett gult yngel som sedan visade sig bli en johannii. Hon hade nog snappat åt sig ett romkorn vid någon annans lek...

    Kommentar

    • Johan F
      Användare
      • mars 2006
      • 2439

      #3
      Ursprungligen postat av lejon62
      då jag stressade en fire fish hona för att flytta henne till yngelakvariet så spottade hon ut äggen,dom hade en liten svans så jag lät dom ligga kvar ,men honan var inte intresserad av dom,jag hade 2 andra honor en protomelas och en baenchi , med rom i munnen så jag tog ut fire fishen och släppte henne i ordinarie akvarie,då tar Baenchihonan upp äggen i sin mun och ruvar dom för att sedan en vecka senare spotta allt hon hade=)med den mixen,lyckat å väldigt intressant,,är det fler som har sett nåt liknande?
      Absolut sker ganska ofta.
      Vet ej om du tänker spara ynglen men tänk på att det händer att vissa i kullen av firefish-yngel är bruna, dvs. samma färg som baenchi och att dom kan förbli så som vuxna (honor).
      3000 liter med Tropheus
      http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
      Tropheus sp. black Ikola
      Tropheus sp. black Caramba
      Tropheus red bishop Caramba
      Tropheus Moorii Kambwimba
      Tropheus Moorii Kapampa
      Tropheus Duboisi Maswa

      Kommentar

      • Anders i Askim
        NCS Medlem
        • februari 2008
        • 1032

        #4
        Ursprungligen postat av lejon62
        då jag stressade en fire fish hona för att flytta henne till yngelakvariet så spottade hon ut äggen,dom hade en liten svans så jag lät dom ligga kvar ,men honan var inte intresserad av dom,jag hade 2 andra honor en protomelas och en baenchi , med rom i munnen så jag tog ut fire fishen och släppte henne i ordinarie akvarie,då tar Baenchihonan upp äggen i sin mun och ruvar dom för att sedan en vecka senare spotta allt hon hade=)med den mixen,lyckat å väldigt intressant,,är det fler som har sett nåt liknande?
        Hej!

        En Cyprichromis leptosoma hade spottat i ett 100 l akvarium. (8 st)
        En vecka senare var det dax för Ophtalmotilapia ventralis att spotta i lugn o ro. Men pga platsbrist fick hon gå bland leptosoma ungarna.
        Efter 2 dagar fanns inte ett leptosoma yngel kvar.
        Men ventralis honan såg tjock och nöjd ut och tuggade ytterligare några dagar.
        Döm om min förvåning när hon sen spottade.
        Leptosoma och ventralis i skön harmoni.
        Mvh Anders
        Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

        Kommentar

        • Håwen
          Användare
          • februari 2009
          • 29

          #5
          Jag har en röd zebra som just nu ruvar två guppy-yngel... Jag tänkte hon kunde få något fint att festa loss på när hon spottat så jag plockade två "krokiga" guppy-yngel och släppte i, men det blev inte riktigt som jag tänkt Får väl se vad som kommer ut...

          Kommentar

          • ebias
            Användare
            • februari 2009
            • 31

            #6
            Ursprungligen postat av Håwen
            Jag har en röd zebra som just nu ruvar två guppy-yngel... Jag tänkte hon kunde få något fint att festa loss på när hon spottat så jag plockade två "krokiga" guppy-yngel och släppte i, men det blev inte riktigt som jag tänkt Får väl se vad som kommer ut...

            Hahaha........... så det kan bli

            Kommentar

            Arbetssätt...