Dvd eller blu-ray?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåE
    Användare
    • september 2007
    • 1525

    Dvd eller blu-ray?

    Är det någon som vet om det finns någon film på dvd eller blu-ray ifrån malawi-eller tanganyikasjön? Den lilla sekvensen i planet earth dokumentären ger ett kraftigt begär efter något sådant. Kanske borde vi kalla på alla ciklid klubbar världen över och upplysa tex BBC att det finns ett stort behov av en sådan. En given försäljnings succe skulle jag tro.
    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
  • Oxygar
    Användare
    • oktober 2008
    • 79

    #2
    Ursprungligen postat av HåE
    Är det någon som vet om det finns någon film på dvd eller blu-ray ifrån malawi-eller tanganyikasjön? Den lilla sekvensen i planet earth dokumentären ger ett kraftigt begär efter något sådant. Kanske borde vi kalla på alla ciklid klubbar världen över och upplysa tex BBC att det finns ett stort behov av en sådan. En given försäljnings succe skulle jag tro.
    Hejj.

    Finns en som är om tanganyikasjön som heter jewels of the rift. Den är ju inte lika snyggt filmad som planet earth men värd att se.

    Kommentar

    • H.E.J.
      Användare
      • april 2002
      • 179

      #3
      Hej jag har en vhs film som jag hittade i en av mina flyttlådor som jag inte packat upp på många år viste inte ens att jag hade den, filmen heter FISH FROM BURUNDI TO YOUR HOME av Brichard.
      Problemet är att jag har nog alldrig sett den och skulle behöva få över den på DVD, kan vara olagligt?
      4620l Tropheus med blandad Tanganyika...
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2853371

      Kommentar

      • HåE
        Användare
        • september 2007
        • 1525

        #4
        Tackar!!!

        Googlade "fish from burundi to your home" och hittade sidan aquariumproducts som även hade dvd:s från malawisjön av Ad Konings och Stuart Grant. Så tack för det. Nu är det bara att beställa.
        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

        Kommentar

        • H.E.J.
          Användare
          • april 2002
          • 179

          #5
          Ursprungligen postat av HåE
          Googlade "fish from burundi to your home" och hittade sidan aquariumproducts som även hade dvd:s från malawisjön av Ad Konings och Stuart Grant. Så tack för det. Nu är det bara att beställa.
          Va bra då slipper jag försöka bränna.
          4620l Tropheus med blandad Tanganyika...
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2853371

          Kommentar

          • Lars Andersson
            NCS Medlem
            • oktober 2002
            • 601

            #6
            Ursprungligen postat av HåE
            Googlade "fish from burundi to your home" och hittade sidan aquariumproducts som även hade dvd:s från malawisjön av Ad Konings och Stuart Grant. Så tack för det. Nu är det bara att beställa.
            Om jag minns rätt så är Burundifilmen (filmerna, för egentligen är det två) från 1990 eller 1991. Den fanns då på videoband. Ävenså med Ads tre Malawifilmer. Det är videofilmer från 90-talets början och mitt om jag minns rätt. Jag hade stora delar av grundmaterialet hos mig för ett par år sedan (lämnade tillbaka det när Ad var här 2007) och frågade Ad varför han inte brände ner materialet till DVD och sålde dom. Han svarade han att var inte lönt för att han skulle bara sälja en liten kvantitet och sedan skulle det bara kopieras eftersom kopieringsskydden inte fungerade så bra.

            Jag är relativt säker på att DVD filmerna inte är olagligt kopierade men är förundrad över varför de bara finns till salu i Australien. Ads senaste DVD "Feeding behavior" finns ju hos Cihlid Press och andra distributörer men inte DVD av de gamla Malawi och Tanganyikafilmerna.

            Någon som vet mer?
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

            Kommentar

            • Lars Andersson
              NCS Medlem
              • oktober 2002
              • 601

              #7
              Översatt från Ads mail till mig

              "De videor som säljs i Australien säljs med mitt tillstånd men kvaliteten är så dålig att jag tog beslutet att inte själv sälja dem. Istället gjorde jag en DVD, Malawi cichlids - feeding behavior."

              Så skrev alltså Ad. Jag tar mig friheten att lägga in en länk till DVDn här. Lite reklam kan vi stötta Ad med. PS Jag distar inte DVDn.

              Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

              Kommentar

              • THORLEIF
                Användare
                • april 2007
                • 406

                #8
                Der findes ellers et utal af film på youtube:







                Stills and video from a trip to Mpulungu in Zambia, January 2008.Opening shot is from the lakeshore at Mpulungu, the underwater footage was taken at Kumbula ...

                og så findes der jo også dem her

                mvh
                Carsten
                Dansk Tanganyika Forum:
                http://www.tago.dk/forum/
                Lake Tanganyika på Facebook:
                http://www.facebook.com/group.php?gi...id=23780238087
                Video fra Tanganyika-søen
                http://www.youtube.com/profile?user=THORLEIFDK

                Kommentar

                • Limmet
                  Användare
                  • januari 2009
                  • 51

                  #9
                  Tack Thorleif!

                  Hade inte sett den första filmen med Tropheus. Riktigt fin! Trodde inte de levde i sånna "stim" i det fria!

                  Kommentar

                  • HåE
                    Användare
                    • september 2007
                    • 1525

                    #10
                    Ursprungligen postat av Lars Andersson
                    Översatt från Ads mail till mig

                    "De videor som säljs i Australien säljs med mitt tillstånd men kvaliteten är så dålig att jag tog beslutet att inte själv sälja dem. Istället gjorde jag en DVD, Malawi cichlids - feeding behavior."

                    Så skrev alltså Ad. Jag tar mig friheten att lägga in en länk till DVDn här. Lite reklam kan vi stötta Ad med. PS Jag distar inte DVDn.

                    http://www.cichlidpress.com/books/de...wifeeding.html
                    Tack för det. Då ska jag ta och beställa den.
                    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                    Kommentar

                    • THORLEIF
                      Användare
                      • april 2007
                      • 406

                      #11
                      Ursprungligen postat av Limmet
                      Tack Thorleif!

                      Hade inte sett den första filmen med Tropheus. Riktigt fin! Trodde inte de levde i sånna "stim" i det fria!
                      faktisk har jeg observeret denne adfær hos flere troffer efter dem kom hjem fra afrika,hvor dem eks. gik ind i samlet flok og græsset alger på en sten som lå placeret hos en dominerende han i karret...trolikt har dette adfærd sluttet efter dem er blevet vandt til fodret som kom fra oven
                      Dansk Tanganyika Forum:
                      http://www.tago.dk/forum/
                      Lake Tanganyika på Facebook:
                      http://www.facebook.com/group.php?gi...id=23780238087
                      Video fra Tanganyika-søen
                      http://www.youtube.com/profile?user=THORLEIFDK

                      Kommentar

                      • Foxen
                        Användare
                        • mars 2007
                        • 34

                        #12
                        Det kommer snart...

                        ...en F E T DVD-box singerad Sir David Attenbourogh, bestående av 15 discar!!!! -FEMTON- DVD-skivor!!!

                        För den som bott under en sten de senaste 30 åren så år det mr Attenbourogh som gjort merparten av det vackraste materialet som dokumentärfilmats i naturen.
                        Jag kommer inte ihåg exakt vad den skulle innehålla men har för mig att det skulle röra sig om det mesta som levde på jorden, vi kan ju hoppas på lite från våra älskade riftlakes!
                        ____________________________________
                        420 liter hörntank med demasoni & golden, AquaTerra Rockwall + AquaTerrra-moduler

                        720 liter inbyggt i vägg med Hongi, Eureka och Borley.
                        Inredning: AquaTerra Malawi Rock + AquaTerra-moduler

                        Kommentar

                        • Lars Andersson
                          NCS Medlem
                          • oktober 2002
                          • 601

                          #13
                          Fond för bevarandet av malawiciklider

                          Se tråden "Fond för bevarandet av malawiciklider"
                          Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                          Kommentar

                          Arbetssätt...