Lite om Lejonhuvudcikliden!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • november 2002
    • 157

    Lite om Lejonhuvudcikliden!

    Hej!
    En ciklid som kommit bort sig lite väl mycket i handeln är Lejonhuvud cikliden, denna fantastiska ciklid är lite för fin för att glömmas bort,den har ett intressant beteende,den har ju en outvecklad simmblåsa vilket gör att den formligen hoppar fram på botten,man bör
    hålla ett lekpar i ett 100 liters akvarium,när jag hade mina 10 st i ett 120 liters akvarium så gick det bra. Det blev ett lekpar dom la rom ock som vanligt som förstagångspar gör så åt dom upp rommen. Ser ni denna ciklid så ser ni vilket människoliknande ansikte den har äv-
    en munnen har likheter med människan, vi får inte glömma bort den.mvh
    Ann-Marie

  • imported_n/a
    Användare
    • februari 2003
    • 27

    #2
    jag hade tänkt mig med att skaffa mig lejonhuvud ciklider men det kan inte gå just nu mina papegojfiskar har lekt juh. ska skaffa mig det när ynglena har blivit stora och kan ta hand om sig själva.

    tja alla jag ska hjälpa er med frågor! fråga mig bara om hjälp jag svarar så fort jag bara kan då!
    Diskus fiskens naturliga miljö Amazonfloden ligger söder om ekvatorn och avvattnar ett större område... jag odlar juh discus i ett 88 liters akvarium och det ska juh vara helt omöjligt men det är det inte för mig !

    Kommentar

    Arbetssätt...