Callochromistråden 2009

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Markus_A
    svarade
    Favorit Callochromis

    Ska skaffa någon ny Callochromis men kan inte bestämma mig för vilken. Har C. stappersii och har haft C. macrops (okänd fångsplats men inte Tanzania elr. Ndole), så hade först tänkt pleurospilus men har blivit osäker igen. En riktigt röd macrops är snyggare tycker jag, och så gillar jag den här killen: http://www.youtube.com/watch?v=ALFA5tEJyiE

    Så vilken art och fångsplats är er favorit, och varför?

    Lämna en kommentar:


  • Mikael W
    svarade
    Får ni några yngel att överleva? Hos mig blir de bara uppätna hela tiden. Fast å andra sidan, det finns ingen marknad för dem här...

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Jag väntar fortfarande på att mina ska leka. Jag tyckte att det var på väg förra veckan. Hannen höll ihop med en hona och han grävde en hel del. Nu jagar han dock runt dem som vanligt, så just nu ser jag tyvärr inga lektendenser.

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • Anders i Askim
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael W
    En Callochromis macropshona. Praktiskt med ett yngel som utkikspost i fören.
    Snygg bild!

    Lämna en kommentar:


  • Mikael W
    svarade
    En Callochromis macropshona. Praktiskt med ett yngel som utkikspost i fören.

    Lämna en kommentar:


  • HenrikV
    svarade
    Ursprungligen postat av Anders i Askim
    En udda färgsättning på en C. pleurospilus Kigoma rainbow hona.
    Skulle det gå att få foto på denna hona från sidan? Kul med foton på sandisar. Min verksamhet ligger lite på sparlåga nu och av sandlekare har jag för tillfället bara C. Pleurospilus "Kigoma rainbow". Men nån dag ska det bli fler. Många fler...

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av akva99
    ok här kommer några till.
    Snygga fiskar.

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • akva99
    svarade
    ok här kommer några till.

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Ah, kul med bilder. In med fler ni som har!

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • Anders i Askim
    svarade
    En udda färgsättning på en C. pleurospilus Kigoma rainbow hona.

    Lämna en kommentar:


  • akva99
    svarade
    lek på mina ndole. borde se ägget i munnen.tycker det är trevliga tuffa fiskar.

    Lämna en kommentar:


  • Mikael W
    svarade
    Dom här silverfiskarna (ursäkta uttrycket) är verkligen inte lätta att fotografera. De reflekterar blixten så det är nättopp omöjligt att få rätt exponering, verkar det som.

    En av mina pleurospilus "red stripe", Mazwa:

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Kör dem i ett 375-liters nu, vi får se hur bra det fungerar. Det går även cyprichromisar och L. stappersi i karet.

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • Bright_Blue
    svarade
    Har haft dem i 100L till 500L, var alltid någon hane som snedtände tyvärr.

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av HenrikV
    Håller nog med Robin. Eller så skulle man ju kunna denna tråd inlemmas i sandlekartråden. Den har tyvärr inte varit så aktiv på senaste tiden...

    edit: Grävde fram tråden:
    http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=55853
    Helt ok för min del, hittade ingen aktiv tråd där de passade. Samtidigt har jag inget emot samlingstrådar personligen. Jag tycker det är ganska trevligt med långa trådar med många bilder... Men jag vet att det försvårar för dem som söker i forumet.

    /Jocke

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...