Callochromistråden 2009

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    Callochromistråden 2009

    Hej på er

    Vet egentligen inte om det finns något intresse för en sådan här tråd, men jag lägger ut några bilder på mina Callochromis pleurospilus "red stripe maswa" så får vi se. Jag har bara haft dem några veckor och är positivt överraskad av dessa fiskar. Så fort jag studerar Tanganyikakaret börjar jag följa dessa små gynnare. Hannen har fram tills idag jagat de förmodade honorna mest hela tiden. Idag har han dock börjat uppvakta en hona ganska intensivt. Han verkar dock inte var intresserad av att jaga henne som innan, utan de simmar nära varandra fram och tillbaka. Förmodligen har han väl slagit igång charmoffensiven.... Jag läste någonstans här på forumet att de kunde börja leka som ganska små. Jag tar absolut inte ut något i förskott här, men det är kul att det finns tendenser i alla fall....

    /Jocke
    Senast redigerad av Banderad; 01 februari 2009, 21:58.
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    ...

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      och en till

      Kommentar

      • Bright_Blue
        NCS Medlem
        • juni 2004
        • 1582

        #4
        Trevliga firrar tills de börjar slå ihjäl varandra, leker gör de riktigt tidigt runt 5cm har jag för mig. Har testat dem i små grupper och stora grupper men inte lyckats. Hoppas du har större framgång. Det roliga är att se dem gräva ner sig vid fara.

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #5
          Ursprungligen postat av Banderad
          och en till
          Bara ett litet tips! Det går att lägga in flera bilder i ett inlägg!
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • februari 2006
            • 3479

            #6
            Ursprungligen postat av Wilhelm
            Bara ett litet tips! Det går att lägga in flera bilder i ett inlägg!
            Jaså? Har för mig att det bar blev en massa länkar då. Det kanske har ändrats..

            /Jocke

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              #7
              Ursprungligen postat av Bright_Blue
              Trevliga firrar tills de börjar slå ihjäl varandra, leker gör de riktigt tidigt runt 5cm har jag för mig. Har testat dem i små grupper och stora grupper men inte lyckats. Hoppas du har större framgång. Det roliga är att se dem gräva ner sig vid fara.
              Hur stora kar har du haft dem i då Joel?

              /Jocke

              Kommentar

              • Robin
                Användare
                • januari 2003
                • 4526

                #8
                Går det inte att göra något specifikt av bilderna istället för att starta ännu en samlingstråd? Snart kommer ciklid.se inte bestå av något mer än samlingstrådar.
                Mvh
                Robin

                Kommentar

                • Cutekid
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 3368

                  #9
                  Jag har haft red stripe maswa och rainbow kigoma och de var hur trevliga som helst. Hade 4+8 av Maswan som gick i ett 325 liters och de lekte som bara den. De hade grymma färger tack vare frysfoder som artemia, cyklops och liknande.

                  Kigoman gick i ett 375 liters med ca 40-45 Tropheus brichardi "Kabimba". Gruppen bestod av 5+10 och funkade utmärkt och lekte de med, dock inte lika mkt som maswan. Funkade faktist ganska bra i hop med troffarna då de bägge arterna struntade fullkomligt i varandra.

                  Hemligheten är att ha många hanar så att man sprider ut aggrisiviteten mellan dem. Då brukar minst 2 hanar gå i full färg.
                  Carl

                  Besök petrochromis.com´s forum:

                  http://petrochromis.com/phpbb3/

                  Kommentar

                  • HenrikV
                    Användare
                    • februari 2007
                    • 697

                    #10
                    Ursprungligen postat av Robin
                    Går det inte att göra något specifikt av bilderna istället för att starta ännu en samlingstråd? Snart kommer ciklid.se inte bestå av något mer än samlingstrådar.
                    Håller nog med Robin. Eller så skulle man ju kunna denna tråd inlemmas i sandlekartråden. Den har tyvärr inte varit så aktiv på senaste tiden...

                    edit: Grävde fram tråden:
                    Ja... Det finns ju en tråd där det läggs upp bilder på troffar mm så jag tänkte varför ska det då inte finnas för den underbara gruppen sandlekare. Jag hoppas flera tycker som jag. iaf här kommer nåra bilder på mina senaste tillskott. xenotilapia flavipinnis (royal kekese)
                    Senast redigerad av HenrikV; 03 februari 2009, 08:06.

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 3479

                      #11
                      Ursprungligen postat av HenrikV
                      Håller nog med Robin. Eller så skulle man ju kunna denna tråd inlemmas i sandlekartråden. Den har tyvärr inte varit så aktiv på senaste tiden...

                      edit: Grävde fram tråden:
                      http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=55853
                      Helt ok för min del, hittade ingen aktiv tråd där de passade. Samtidigt har jag inget emot samlingstrådar personligen. Jag tycker det är ganska trevligt med långa trådar med många bilder... Men jag vet att det försvårar för dem som söker i forumet.

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • Bright_Blue
                        NCS Medlem
                        • juni 2004
                        • 1582

                        #12
                        Har haft dem i 100L till 500L, var alltid någon hane som snedtände tyvärr.

                        Kommentar

                        • Banderad
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 3479

                          #13
                          Kör dem i ett 375-liters nu, vi får se hur bra det fungerar. Det går även cyprichromisar och L. stappersi i karet.

                          /Jocke

                          Kommentar

                          • Mikael W
                            NCS Medlem
                            • augusti 2002
                            • 8596

                            #14
                            Dom här silverfiskarna (ursäkta uttrycket) är verkligen inte lätta att fotografera. De reflekterar blixten så det är nättopp omöjligt att få rätt exponering, verkar det som.

                            En av mina pleurospilus "red stripe", Mazwa:
                            mvh
                            Mikael W
                            (NCS-medlem sedan 1981)

                            Kommentar

                            • akva99
                              Användare
                              • september 2005
                              • 527

                              #15
                              lek på mina ndole. borde se ägget i munnen.tycker det är trevliga tuffa fiskar.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...