Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Blå juvelciklid, gulfenad?

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Blå juvelciklid, gulfenad?

Kikade på lagerlistan hos Åleds. Där fanns Hemichromis spec
    "Blå juvelciklid, gulfenad". Ja namnet är ju i varje fall läckert, ja en rödciklid som är blå med gula fenor, vore kul att se den på bild, någon som vet mer
    om denna fisk ??.

Ursprungligen postat av HåkanM Visa inlägg
    Kikade på lagerlistan hos Åleds. Där fanns Hemichromis spec
    "Blå juvelciklid, gulfenad". Ja namnet är ju i varje fall läckert, ja en rödciklid som är blå med gula fenor, vore kul att se den på bild, någon som vet mer
    om denna fisk ??.
    Nej...

Någon annan som vet?

Hemichromis är ett systematiskt träsk och det är svårt att veta hur många och vad som är arter.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentera

finns det någon som kommer att besöka åled inom kort, vore kul om ni isåfall kunde besikta dessa och komma med ett utlåtande.

Kommentera

Ännu ingen som besökt åleds ??, de finns fortfarande kvar på lagerlistan

Kommentera

Ursprungligen postat av HåkanM Visa inlägg
          Ännu ingen som besökt åleds ??, de finns fortfarande kvar på lagerlistan
          Är kanske inte så vackra då om de finns kvar i lagerlistan än. Finns ju många snygga kolla bara i artregistret jag la till bilder på flera stycken i förra veckan.

Kommentera

ja kul med lite snygga bilder, spec på ankasa, verkar riktigt snygg, men kan du inte få tag på en bild på "neon", den har jag velat se ganska länge.

Kommentera

Jag la in några taskiga bilder i denna tråden. http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=61546 Och de kommer just från Åled.
              Diskussällskapet
              www.diskusforum.se

Kommentera

Sparar...
              X