Tropheus akvarium !!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robbe
    Användare
    • februari 2003
    • 527

    #16
    Det man kan utläsa från alla svar är väl man kan hålla Tropheus på många olika sätt.Jag känner oxå till en del som bara har ett fåtal Tropheus som lyckas väldigt bra,vi har själv haft tex en hane och en hona av Lupota i flera år.Dom har lekt många gånger och där i mellan fungerat hur bra som helst tillsammans.Sen tycker jag även det är skillnad på hur och varför man håller Tropheus.Håller man dom enbart för att odla på dom och har dom i en källare,garage eller annan lokal så finns det kanske ingen anledning till att ha i en massa sten eller annan dekoration i.Och ska man ha dom för det ändamålet,då tycker jag nog oxå att man ska ha dom i större grupper.Men om man har dom hemma i sitt vardags rum så tycker i alla fall jag att det är snyggt med en massa sten i.Har själv alltid haft en massa sten i mina Tropheuskar utan några aggritionsproblem.Dom tuggande honorna hittar alltid ett gömställe som dom kan ta det lugnt i.Och har man en massa gömställen,då tror jag oxå att man kan hålla dom i små grupper av olika sorters Tropheus,som min polare har tex.1+3 av Maswa 2+6 av Kiriza.Snyggt och fungerande,men som någon annan skrev här innan,prova dig fram,ta lite tips här och där och använd ditt sunda förnuft så funkar det säkert för dig med.Lycka till

    Tropeus hälsningar Robin

    Kommentar

    Arbetssätt...