ordning i malawiburken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • december 2007
    • 517

    ordning i malawiburken?

    --------------------------------------------------------------------------------
    Går i tankar att så småningom reda upp i soppan... har nu i 540L 3 socolofi, 3 golden, 5 flavus, 6 hongi, 7 venustus, 3 greishaki o 2 spreangare. I yngelkaren har ja 7 golden, 4 hongi super red (gula för tillfället... hehe) o 6 jacobfreibergi.

    Skulle vilja ha lite ordning i det stora, då med malawis, helst så stora som går i ett 540L, helst där både hanen o honan har färg hela tiden.

    Har lite funderingar på ett gäng saulosi.

    Nån ob, eller marmelad cat ev...

    helst inga fiskar som typ inte går att få tag på, o inga svindyra fiskar nu... de mesta pengarna går till blöjor nu för tiden tydligen... Dyraste firren ja har ä en karp, fast den sitter på vaden

    nåra tankar o funderingar?
    540 mbuna + 54L yngel
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    #2
    Bygg på de arter du gillar bäst och plocka ev bort ett par arter sen skaffar du nån art som du verkligen vill ha så hade nog jag gjort.

    Kommentar

    • slarvid
      Användare
      • december 2007
      • 517

      #3
      jorå, tänkte mest om de va nån som hade nåra förslag på bessättning med nåra av de nuvarande o sen nåra nya artet, eller helt nytt
      540 mbuna + 54L yngel

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4

        SÅN hade jag letat efter om jag vore du! Skulle göra sig fint med en större grupp Flavus el röda Hongi tex.
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • mars 2004
          • 3187

          #5
          Fler bilder. http://www.cichlidforums.com/gallery...php/photo/1313
          Mkt snyggare än den idag mer vanligare Maisoni-varianten.
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          • slarvid
            Användare
            • december 2007
            • 517

            #6
            funkar trewawase o sauolsi ihop tror ni?
            540 mbuna + 54L yngel

            Kommentar

            • classe
              NCS Medlem
              • april 2007
              • 1147

              #7
              Ursprungligen postat av ozric
              Fler bilder. http://www.cichlidforums.com/gallery...php/photo/1313
              Mkt snyggare än den idag mer vanligare Maisoni-varianten.
              javisst den fungera bra tillsammans.. ingen problem.
              375 LITER Malawi arter..
              74 Liter Malawi yngel...

              Kommentar

              • slarvid
                Användare
                • december 2007
                • 517

                #8
                nån som vet hur demasoni o saulosi funkar ihpo?
                540 mbuna + 54L yngel

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • november 2005
                  • 3217

                  #9
                  Ursprungligen postat av slarvid
                  --------------------------------------------------------------------------------
                  Går i tankar att så småningom reda upp i soppan... har nu i 540L 3 socolofi, 3 golden, 5 flavus, 6 hongi, 7 venustus, 3 greishaki o 2 spreangare. I yngelkaren har ja 7 golden, 4 hongi super red (gula för tillfället... hehe) o 6 jacobfreibergi.

                  Skulle vilja ha lite ordning i det stora, då med malawis, helst så stora som går i ett 540L, helst där både hanen o honan har färg hela tiden.

                  Har lite funderingar på ett gäng saulosi.

                  Nån ob, eller marmelad cat ev...

                  helst inga fiskar som typ inte går att få tag på, o inga svindyra fiskar nu... de mesta pengarna går till blöjor nu för tiden tydligen... Dyraste firren ja har ä en karp, fast den sitter på vaden

                  nåra tankar o funderingar?
                  Jag hade gjort så här.
                  Jag hade sålt venustuna, greishakina,och sprengerin.
                  Sedan hade jag behållt golden och socoloffin och dina hongie plus flavusen.
                  Och även dina jakobfribergi och jag hade försökt att få tag i lite halvstora socoloffi och golden för att komplettera med.
                  Ja då kan din balja se bra sammansatt ut och skulle du vilja ha en mc så kan rekommendera trewawase red top, den är billig är lätt att få tag på. Det enda problemet med den baljan är att kanske golden blandar sig med hongin, men det ser du snart.Janne
                  Senast redigerad av malawijanne; 15 januari 2009, 22:27.

                  Kommentar

                  • slarvid
                    Användare
                    • december 2007
                    • 517

                    #10
                    Ursprungligen postat av malawijanne
                    Jag hade gjort så här.
                    Jag hade sålt venustuna, greishakina,och sprengerin.
                    Sedan hade jag behållt golden och socoloffin och dina hongie plus flavusen.
                    Och även dina jakobfribergi och jag hade försökt att få tag i lite halvstora socoloffi och golden för att komplettera med.
                    Ja då kan din balja se bra sammansatt ut och skulle du vilja ha en mc så kan rekommendera trewawase red top, den är billig är lätt att få tag på. Det enda problemet med den baljan är att kanske golden blandar sig med hongin, men det ser du snart.Janne
                    lutar åt nått sånt... är dock inte helt säker på flavusen än dock... den store dominante hanen ä kanon, men han jagar rejält på de andra. sen är det bara han som är riktigt fin, de andra honorna o hanarna är inte så utfärgade... ska se om ja hittar nått som både hanar o honor har fina färger hela tiden.
                    540 mbuna + 54L yngel

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      Banned
                      • november 2005
                      • 3217

                      #11
                      Ursprungligen postat av slarvid
                      lutar åt nått sånt... är dock inte helt säker på flavusen än dock... den store dominante hanen ä kanon, men han jagar rejält på de andra. sen är det bara han som är riktigt fin, de andra honorna o hanarna är inte så utfärgade... ska se om ja hittar nått som både hanar o honor har fina färger hela tiden.
                      Ja, det är ju alltid så att fiskar är individer, det vill säga att dom är inte stöpta i samma form.
                      Så ta bort flavusen då och som du säger lägg till lite salusi eller johanni ,msobo är inte heller fel om du letar efter lite gult.Janne

                      Kommentar

                      • slarvid
                        Användare
                        • december 2007
                        • 517

                        #12
                        sådär...nu har det hänt grejer... sålde av mina 7 venustus, 2 sprengarea, ett gäng greshaki o nåra flavus ( frun ville ha kvar den store greshakin ett tag till och nåra flavus, om ja lyckas övertala henne) som ryker vid nästa inköp. Va o hämtade 9 demasoni igår! Samtidigt flyttade ja över mina hongi till ett mindre kar, vilket var bra, för alla färgade ut o blev kanonfina!!

                        Så alltså, 2 golden (ska utökas) 3 socolofi, 9 demasoni, 3 flavus o en greshakie. Sen ska det i lite rött o en grupp Astatotilapia calliptera
                        540 mbuna + 54L yngel

                        Kommentar

                        Arbetssätt...