Så glad man blir

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JohanP
    Användare
    • september 2006
    • 118

    Så glad man blir



    Jag har under ett och ett halvt år dragit upp ett gäng Copadichromis parvus (fd verduyni dwarf) som jag tjatade till mig som mycket små. De har fått samma goda skötsel som resten av mina ciklider.
    För ett halvår sedan bedömde jag att de började bli könsmogna och de fick då flytta till 600 liters med andra hyggliga Malawi. Där trodde jag i min enfald att det bara skulle vara en tidsfråga innan de satte igång att leka, men ack så fel man kan ha.
    De har varit "heta" och på gång vid så många tillfällen att jag inte kan hålla räkningen men inte ett skit har hänt
    Nu håller jag på som bäst och renovera och modernisera i mitt odlingsrum, så igår fick de flytta till ett 222 liters.

    Mindre än ett dygn efter denna flytt fick jag en underbar söndag.

    Stackars de människor som inte är akvarister
  • Anders i Askim
    NCS Medlem
    • februari 2008
    • 1032

    #2
    Ursprungligen postat av JohanP


    Jag har under ett och ett halvt år dragit upp ett gäng Copadichromis parvus (fd verduyni dwarf) som jag tjatade till mig som mycket små. De har fått samma goda skötsel som resten av mina ciklider.
    För ett halvår sedan bedömde jag att de började bli könsmogna och de fick då flytta till 600 liters med andra hyggliga Malawi. Där trodde jag i min enfald att det bara skulle vara en tidsfråga innan de satte igång att leka, men ack så fel man kan ha.
    De har varit "heta" och på gång vid så många tillfällen att jag inte kan hålla räkningen men inte ett skit har hänt
    Nu håller jag på som bäst och renovera och modernisera i mitt odlingsrum, så igår fick de flytta till ett 222 liters.

    Mindre än ett dygn efter denna flytt fick jag en underbar söndag.

    Stackars de människor som inte är akvarister
    Grattis!
    Ibland är det de lilla som gör det.
    Mvh Anders
    Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

    Kommentar

    • palleh
      Användare
      • december 2006
      • 704

      #3
      Ursprungligen postat av JohanP


      Jag har under ett och ett halvt år dragit upp ett gäng Copadichromis parvus (fd verduyni dwarf) som jag tjatade till mig som mycket små. De har fått samma goda skötsel som resten av mina ciklider.
      För ett halvår sedan bedömde jag att de började bli könsmogna och de fick då flytta till 600 liters med andra hyggliga Malawi. Där trodde jag i min enfald att det bara skulle vara en tidsfråga innan de satte igång att leka, men ack så fel man kan ha.
      De har varit "heta" och på gång vid så många tillfällen att jag inte kan hålla räkningen men inte ett skit har hänt
      Nu håller jag på som bäst och renovera och modernisera i mitt odlingsrum, så igår fick de flytta till ett 222 liters.

      Mindre än ett dygn efter denna flytt fick jag en underbar söndag.

      Stackars de människor som inte är akvarister
      Grattis! En otroligt snygg fisk det där=)
      http://picasaweb.google.com/palleph

      Nya bilder laddas upp hela tiden


      Mvh Patrik

      Kampfisk!

      Kommentar

      • JohanP
        Användare
        • september 2006
        • 118

        #4
        Tackar, tackar.

        Ja, jag hoppas att det hela slutar lyckligt. Det är ju trots allt första gången och dessutom är det mycket liv och rörelse i rummet nu när jag renoverar.

        Ja, de är riktigt snygga och färgsättningen är klart udda. Svart, blå och lila nyanser till denna vita breda bläs och ryggfena.
        Det är sällan jag impulshandlar fisk men dessa är såna och jag kan ju inte säga att jag ångrar mig.

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #5
          Ja, jägarns va snygga de var!
          Hoppas det blir lite yngel nu!
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Lars-Peter
            Användare
            • oktober 2005
            • 199

            #6
            Grattis Johan! Hoppas att hon håller dom tiden ut, riktigt skoj!
            Tropheus moorii longola sunspots
            Tropheus moorii kasanga red rainbow
            Tropheus sp. Black Kiriza
            Tropheus moorii murago tanzania
            Tropheus brichardi katonga

            Kommentar

            • PatrikMalmo
              Användare
              • maj 2005
              • 4642

              #7
              Grattis!! Det var en verkligt snygg firre det där... blir det något av det så kan du ju alltid vinka till. Månne skulle de plats i ett akvarium närmare mig oxå. Det är väl en liten klassiker det där med lek efter flytt, sådant har jag klurat på lite på sistone.

              Hilsen,

              P
              Ingen fisk har läst böckerna.

              Kommentar

              Arbetssätt...