Tanganicodus irsacae...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jeppehb
    Användare
    • februari 2008
    • 124

    Tanganicodus irsacae...

    I förrgår satt jag och tittade på en lek av mina Hästnosar, honan droppade ägg med jämna mellanrum som hon tog upp och de befruktades av hanen, (och de andra också när de kom åt). Det är andra gången som samma hona leker på två veckor, första gången såg jag det bara på hennes hakpåsar, men nu såg jag det med egna ögon. Första gången var det bara borta över en dag, men denna gång fanns det inte tillstymmelse till några hakpåsar dagen efter. Vad händer?
    Senast redigerad av jeppehb; 09 januari 2009, 23:01.
  • poujac
    Användare
    • maj 2006
    • 170

    #2
    Ursprungligen postat av jeppehb
    I förrgår satt jag och tittade på en lek av mina Hästnosar, honan droppade ägg med jämna mellanrum som hon tog upp och de befruktades av hanen, (och de andra också när de kom åt). Det är andra gången som samma hona leker på två veckor, första gången såg jag det bara på hennes hakpåsar, men nu såg jag det med egna ögon. Första gången var det bara borta över en dag, men denna gång fanns det inte tillstymmelse till några hakpåsar dagen efter. Vad händer?

    Troligen vet hun inte riktig vad hun ska göra och har spottat ut eller ät dom.

    Vissa munruvar behövar flera försök innan det lyckas.
    >>Drive a real car drive a Jaguar<<

    Kommentar

    • jeppehb
      Användare
      • februari 2008
      • 124

      #3
      Ja, jag misstänker att det är så. Det här var hennes första två försök. Tredje gången gillt då..., får jag hoppas.

      Kommentar

      • job
        Användare
        • december 2006
        • 30

        #4
        Ursprungligen postat av jeppehb
        I förrgår satt jag och tittade på en lek av mina Hästnosar, honan droppade ägg med jämna mellanrum som hon tog upp och de befruktades av hanen, (och de andra också när de kom åt). Det är andra gången som samma hona leker på två veckor, första gången såg jag det bara på hennes hakpåsar, men nu såg jag det med egna ögon. Första gången var det bara borta över en dag, men denna gång fanns det inte tillstymmelse till några hakpåsar dagen efter. Vad händer?
        När jag hade Eretmodus Cyanosticus så lekte de väldigt ofta och det dröjde ganska länge innan de fick kläm på detta. Vet inte hur lika de är i lekbeteende dock.

        Lycka till
        Jonas

        Kommentar

        Arbetssätt...