natalciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andersson87
    Användare
    • november 2008
    • 72

    natalciklider

    hej är de någon som vet när man kan börja se könsskillnaden på natalciklider
  • tjornpatrik
    Användare
    • augusti 2006
    • 830

    #2
    Har aldrig haft dom, så här står det i artregistret: http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=461

    Kan du inte berätta mer om dom, tycker dom är grymt snygga. Bilder?! Hur är dom temperamentmässigt osv.

    Kommentar

    • algskraparn
      Användare
      • september 2006
      • 159

      #3
      Andersson 87:
      De jag hade var knappt 10 cm när de lekte första gången, hanen hade mer rött i fenkanter och var mörkare i kroppen. Undrar om han inte hade aningens tydligare anknäbb också.
      (Det var ett tag sedan så jag kommer inte ihåg sådaär superexakt.)

      Patriks155:
      De gick i ett 50-liters akvarium när de lekte den gången, inte tillstymmelse till bråk.
      Jag hade blott ett par, men mitt intryck är att de är snälla och lugna.
      De är inte som mbunas i temperamentet...
      Flera leksugna hanar i samma akvarium vet jag inte om det kan gå lika väl.
      Jag hade dem inte så länge, tyvärr blev honan ihjälslagen av en P. polleni senare...

      Kommentar

      • Andersson87
        Användare
        • november 2008
        • 72

        #4
        Ursprungligen postat av patriks155
        Har aldrig haft dom, så här står det i artregistret: http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=461

        Kan du inte berätta mer om dom, tycker dom är grymt snygga. Bilder?! Hur är dom temperamentmässigt osv.
        jo ja dom är snygga ja har bilder men kan inte lägga upp min yngel är väldigt lugna av sig. men deras föreldrar är lite mer hetsiga å matglada de är fart hela tiden. rolig fisk att kolla på

        Kommentar

        • Andersson87
          Användare
          • november 2008
          • 72

          #5
          [QUOTE=algskraparn;760658]Andersson 87:
          De jag hade var knappt 10 cm när de lekte första gången, hanen hade mer rött i fenkanter och var mörkare i kroppen. Undrar om han inte hade aningens tydligare anknäbb också.
          (Det var ett tag sedan så jag kommer inte ihåg sådaär superexakt.)


          okej ja jag har kollat lite mer på dom å jag har nog klurat ut vad som är vad hanen är mer mörkgrå å mer rött i fenorna så de stämmer nog med de du säger

          Kommentar

          • Andersson87
            Användare
            • november 2008
            • 72

            #6

            där är några natalciklids ygel

            Kommentar

            • Andersson87
              Användare
              • november 2008
              • 72

              #7

              en till bild

              Kommentar

              Arbetssätt...