Aulonocara?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hogan1
    Användare
    • augusti 2008
    • 149

    #16
    Hmm... Mitt firefishpar är kung respektive drottning i karet trots t.ex. C.Azureus som är större. Med ganska tuffa Mbuna som t.ex. Tropheops red top chilumba, Johanni, Saulosi. Mina andra Auloncara i just det karet är dessutom klart underlägna Firefishen (både honan och hanen). Fast vad jag vet har ingen av dom haft ihjäl någon annan - och det kanske är den måttstocken du har?
    Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      #17
      Ursprungligen postat av Hogan1
      Hmm... Mitt firefishpar är kung respektive drottning i karet trots t.ex. C.Azureus som är större. Med ganska tuffa Mbuna som t.ex. Tropheops red top chilumba, Johanni, Saulosi. Mina andra Auloncara i just det karet är dessutom klart underlägna Firefishen (både honan och hanen). Fast vad jag vet har ingen av dom haft ihjäl någon annan - och det kanske är den måttstocken du har?
      Ja det är väl en bra måttstock, att fisken inte har haft ihjäl någon annan eller har bitit sönder dom.
      Och en måttstock kan ju också vara att det finns andra fiskar i baljan som kan ta revir och leka av sina honor utan att firefishen lägger sig i.
      Jag säger det igen mina firefish är väldigt lugna.Janne

      Kommentar

      Arbetssätt...