Lamprologus sort??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gustaf
    Användare
    • januari 2008
    • 54

    #16
    Ursprungligen postat av Decimus
    lelupi, okej de tar yngel menar du? hmm kanske värt å kolla in på lite mera =)
    tack för tipset!

    Har haft dem ihop med både multisar och princessor. Några princessyngel har jag sett dem ta. Dock långt ifrån alla och de brukar få sig en omgång varje gång de försöker. Däremot är de klart sämre på att ta multisyngel (de är mycket bättre på o gömma sig). Det kommer nog helt bero på hur många du har och hur många princessor och hur gått om gömställen ynglena har. Bara du anpassar efter tycke o smak

    Nackdelen med leilupin är att de är väldigt tjuriga inom arten. Så har man bara typ 2 är det nästan garanterat död för en av dem (som med så många arter). Men det brukar funka bra om man har ett gäng även om det inte är en stimfisk... Brukar vara ganska lättlekta med (men dåliga föräldrar).
    Mina kar http://www.zoopet.com/forum/showthre...39#post1217839

    Kommentar

    • poujac
      Användare
      • maj 2006
      • 170

      #17
      Lamprologus stappersi
      >>Drive a real car drive a Jaguar<<

      Kommentar

      • Decimus
        Användare
        • juni 2006
        • 961

        #18
        Ursprungligen postat av poujac
        Lamprologus stappersi
        hur är dem? vart kan man få tag på dem`?

        Kommentar

        • Per B
          Användare
          • september 2005
          • 1250

          #19
          Ursprungligen postat av poujac
          Lamprologus stappersi
          Är L. stappersi verkligen kolonibildande, jag har för mig att de är som ocellatus, parbildande och hatar varandra?
          mvh Per

          Tanganyika och Västafrika i burkarna

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • februari 2006
            • 3479

            #20
            Ursprungligen postat av Per Bjellert
            Är L. stappersi verkligen kolonibildande, jag har för mig att de är som ocellatus, parbildande och hatar varandra?
            Du har rätt Per. Stappersin (eller meleagris som den ibland kallas) är ungefär som ocellatusen. jag skulle nog vilja påstå att hannarna är värre mot varandra ( i alla fall de jag hade en gång i tiden). Där emot kan man med fördel ha 1 hanne och flera honor, och det kan man onekligen kalla för en koloni (även om honorna kan bita ifrån mot varandra med). Så haremlekare kan de nog fungera som.

            /Jocke

            Kommentar

            • poujac
              Användare
              • maj 2006
              • 170

              #21
              Ursprungligen postat av Per Bjellert
              Är L. stappersi verkligen kolonibildande, jag har för mig att de är som ocellatus, parbildande och hatar varandra?

              Lästa ingenstans att de skulle vära kolonibildande.. och nej det är de inte.

              Jag vill nog mera kalla det harem.
              Jag har 2 hannar och 4 honor... och det är bara den ene han som kommer till fatet, och det styr han hårt.Om inte jag blandar mig förstås
              >>Drive a real car drive a Jaguar<<

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • april 2002
                • 14633

                #22
                Ursprungligen postat av Decimus
                vad vill du egentligen säga med det "inlägget"? Har du inget vettigt att tillföra, så tillför inget. Punkt.
                Han vill säga att den lamprologiina fylogenin är en gröt. Värst är det bland snäcklekarna som kanske till och med har hybridursprung mellan olika lamprologiina släkten. Hos Fishbase kallas brevis, multifasciatus och ocelatus för Neolamprologus medan cichlidpress (och därmed artregistret) kallade dem Lamprologus. Nu har cichlidpress lagt ner sin referensservice och hänvisar till Cichlidae.com . Där kallas endast ocelatus för Lamprologus.
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                Arbetssätt...