Sällskap till multis i 112 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnteE
    Användare
    • januari 2005
    • 17

    Sällskap till multis i 112 liter

    Har multisar i ett 112 liters kar men jag vill ha nån fisksort till...
    Tänkte ha ett Julidochromis ornatus par, men de verkar lite svåra att få att trivas och yngla av sig.
    Vill helst ha prinsessan men dom är kanske för agressiva i ett så pass litet kar? Eller skulle det kunna gå om jag ger bort lite yngel allt efter som dom förökar sig?
    Tips på andra sorter??
    Antee
  • HenrikV
    Användare
    • februari 2007
    • 697

    #2
    Jag har provat med Lamprologus Ocellatus med ett prinsesspar i ett 112L. Det gick inte särskilt bra. Och med tanke på att Ocellatus är tuffare än multis, så kan då inte jag rekomendera den kombinationen.
    Just nu har jag ett par Julidochromis Marlieri med multisar i ett 54L och det går bra.
    PS: Jullarna är ännu ungdjur och kommer att flyttas till ett större kar inom kort.

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • juni 2006
      • 1451

      #3
      J.Marlieri är väl den största av jullarna - kanske nån annan "kusin" som inte blir fullt så stor skulle kunna funka. De borde åtminstone vara tuffa nog!
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • färjekarlen

        #4
        Skulle man kunna ha någon hästnos i kanske eller blir det för litet?

        karlen

        Kommentar

        • Per B
          Användare
          • september 2005
          • 1250

          #5
          Hästnosar fungerar säkert väldigt bra med dina multisar även om de har lite olika krav på foder. De är dock på tok för aggressiva inom arten för att de ska kunna fungera i ditt lilla akvarium. Det skulle förmodligen sluta med att du hade en segrande (och levande) hästnos kvar som sällskap till dina snäcklekare.
          mvh Per

          Tanganyika och Västafrika i burkarna

          Kommentar

          Arbetssätt...