pris på A.fire fish

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #16
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Ja nu vet jag inte varför, jag ska odla fiskar som folk i Göteborg ska köpa helt enkelt.
    Vad jag själv vet, så har jag inte någon gång har haft problem att bli av med mina fiskar.
    Men självklart så har jag tagit ut rätt pris, och det är något som jag och köparen har kommit överens om.
    Och priset på mina hongie, som man kan säga har en rätt så bra färg, har varit 14 kr plus moms, till alla affärer.Janne
    14kr till affärer i göteborg men 60kr till mig... snyggt jobbat =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #17
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Ja jag glömde nämna, det har ju hänt att det har blivit ett överskott på några hundra hongie, då har ja ringt grossister, och då har dom fått för 10kr st, men då pratar vi om flera hundra fiskar.Janne
      Hur kan det bli ett överskott när du inte hade problem att bli av med dom?=)
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Barracudan
        Användare
        • april 2005
        • 453

        #18
        Rätt pris är ju alltid det som en köpare och säljare kommer överens om. I Stockholm kommer dom överens om 100 kr st för en Hongi, kanon för Christer!

        Ungefär som att sitta i norrland och jämföra med de dyra huspriserna i Stockholm.

        Däremot kan man ju undra över VARFÖR Hongin är dyrare i Stockholm, inte klaga på ATT den är det. Troligtvis beror det på att den massodlats av duktiga göteborgsodlare som du Janne.
        Frontosamarkus

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #19
          Ursprungligen postat av deelay
          14kr till affärer i göteborg men 60kr till mig... snyggt jobbat =)
          Hur många köpte du Niklas, ja jag tror att det var 10 till 15 vuxna hongie.
          Tycker du att det var dyrt, eller tycker att det var för billigt.Janne

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • november 2005
            • 3217

            #20
            Ursprungligen postat av deelay
            Hur kan det bli ett överskott när du inte hade problem att bli av med dom?=)
            Vad jag vet, så har jag väl aldrig haft problem att bli av med mina små hongisar.Janne

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • november 2005
              • 3217

              #21
              Ursprungligen postat av Barracudan
              Rätt pris är ju alltid det som en köpare och säljare kommer överens om. I Stockholm kommer dom överens om 100 kr st för en Hongi, kanon för Christer!

              Ungefär som att sitta i norrland och jämföra med de dyra huspriserna i Stockholm.

              Däremot kan man ju undra över VARFÖR Hongin är dyrare i Stockholm, inte klaga på ATT den är det. Troligtvis beror det på att den massodlats av duktiga göteborgsodlare som du Janne.
              Ja nu tycker jag att det är lite skillnad på att sälja ett hus i norrland kontra att sälja lite fiskar.
              Jag tror att det lär bli lite mer fraktkostnad att skicka ett hus till götet, mot vad det kostar att skicka 10 små hongisar.
              Ja i denna värld när alla lager ligger på lastbilar och vi kan kommunicera på både nätet och mobitelefoner.
              Ja vad ska man säga. Det man inte förstår det ska man beundra.Janne

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                #22
                Ursprungligen postat av malawijanne
                Hur många köpte du Niklas, ja jag tror att det var 10 till 15 vuxna hongie.
                Tycker du att det var dyrt, eller tycker att det var för billigt.Janne
                ehrm... 4-5 cm va dom flesta, 3 hanar var 6cm och det var totalt ca 25-30 st.
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • deelay
                  Användare
                  • september 2002
                  • 5394

                  #23
                  Ursprungligen postat av malawijanne
                  Vad jag vet, så har jag väl aldrig haft problem att bli av med mina små hongisar.Janne
                  Ursprungligen postat av malawijanne
                  Ja jag glömde nämna, det har ju hänt att det har blivit ett överskott på några hundra hongie
                  ok, missuppfattade det hela.

                  Om man dumpar dom till en 10a st för att bli av med dom så har man väl haft problem med att bli av med dom för annars behöver man ju inte sänka priset med 30%, så resonerar iaf jag.
                  http://www.aquariumstockholm.se/

                  Kommentar

                  • malawijanne
                    Banned
                    • november 2005
                    • 3217

                    #24
                    Ursprungligen postat av deelay
                    ehrm... 4-5 cm va dom flesta, 3 hanar var 6cm och det var totalt ca 25-30 st.
                    TYcker du att det var för dyrt.Janne+

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      Banned
                      • november 2005
                      • 3217

                      #25
                      Ursprungligen postat av deelay
                      ok, missuppfattade det hela.

                      Om man dumpar dom till en 10a st för att bli av med dom så har man väl haft problem med att bli av med dom för annars behöver man ju inte sänka priset med 30%, så resonerar iaf jag.
                      Ja jag resonerar annorlunda, självklart om man tar tex 200 st, så måste väl han få ett bättre pris, till skillnad som en zooaffär, som oftast inte kan ta mer än ca 20 st i stöten.
                      Fan det kostar pengar och tid att köra runt 20 i stöten gång på gång.Janne

                      Kommentar

                      • deelay
                        Användare
                        • september 2002
                        • 5394

                        #26
                        Ursprungligen postat av malawijanne
                        TYcker du att det var för dyrt.Janne+
                        Nä det tycker jag inte men det va roligt bara att du sålde för 14 kr till andra =)
                        http://www.aquariumstockholm.se/

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • november 2005
                          • 3217

                          #27
                          Ursprungligen postat av deelay
                          Nä det tycker jag inte men det va roligt bara att du sålde för 14 kr till andra =)
                          Ja men jag sålde mina bästa djur till dig Niklas.
                          Och vet du varför, jag tycker att du är seriös, och förhoppningsvis så kommer (min) stam leva vidare, och det gällde även stammen av rödzebra.
                          Det var faktiskt du Niklas och en till som jag trodde på att ni skulle föra vidare (min) stam som jag hade hållt på i ca 20 år,Janne

                          Kommentar

                          Arbetssätt...