Julle bär ut ampullaria

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    Julle bär ut ampullaria

    Såg just hur en av mina J.Marlieri föräldrar vänligt men bestämt med munnen bar ut en ampullariasnäcka som förvillat sig in under revir/bostenen med yngel. Lite festligt! Det kryllar just nu av ampullarior i karet så jagförstår Marlierin till fullo!
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #2
    Har märkt att substratruvande Tanganyika har rätt bra koll på snäckor, trevligt att fler noterat det!! Har sett både Jullar och snäckskalslekare kånka bort olika arter snäckor, så jag har helt enkelt antagit att de är vana vid den "faran" från sjön.

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #3
      Mina marlieri käkade malajiska sandsnäckor. De bet dem i foten och snurrade snabbt till runt sin egen axel och slet ut köttet.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • joe
        Användare
        • juni 2006
        • 1451

        #4
        Ursprungligen postat av Ola Svensson
        Mina marlieri käkade malajiska sandsnäckor. De bet dem i foten och snurrade snabbt till runt sin egen axel och slet ut köttet.
        Det var ju ett rejält festligt beteende - nästan så jag skulle vilja plantera in några malajer i karet för att se...men bara nästan.
        MVH - joe

        Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

        Kommentar

        • ParSve
          Användare
          • februari 2005
          • 58

          #5
          Min Julidochromis Regani-hona brukar bära iväg snäckor hon tycker ligger på olämpliga platser, samt ibland även försöka äta upp dem. För det mesta lyckas de dock krypa för långt in i skalet för att hon skall få tag i köttet.

          Tog faktiskt en bild på detta häromdagen :-)


          /Pär
          /Pär

          399 l tanganyikaprojekt | Fiskgalleri

          Kommentar

          • joe
            Användare
            • juni 2006
            • 1451

            #6
            Snygg fisk - kul/intressant beteende detta och lite roligt att fler sett samma sak. Jag bara la upp en tråd på pur förvåning...
            MVH - joe

            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

            Kommentar

            Arbetssätt...