en lite ovanlig färg på en aulonocara

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    en lite ovanlig färg på en aulonocara

    Tittade i artregistret, såg att du inte lagt ut någon bild på en aulonocara ethelwynnae, Albin, den här bilden kanske duger.
    En av mina två utfärgade hannar som jag har.
    Dom går lite åt det gröna hållet och det är ju inte så vanligt på en aulonocara.
    Den verkar också vara lite snällare än andra aulonocaror, för det brukar aldrig fungera med bara två hannar i samma balja, men dessa två funkar ihop.Janne
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    #2
    När jag ändå var inne på artregistret, så tittade jag på eurekan.
    Ni kanske ville ha in en liten bild på en lite rödare eureka.Janne

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #3
      Brukar inte gilla gröna firrar en den där aulonocara ethelwynnae var riktigt fräck
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • Johan F
        Användare
        • mars 2006
        • 2439

        #4
        Ursprungligen postat av malawijanne
        Tittade i artregistret, såg att du inte lagt ut någon bild på en aulonocara ethelwynnae, Albin, den här bilden kanske duger.
        En av mina två utfärgade hannar som jag har.
        Dom går lite åt det gröna hållet och det är ju inte så vanligt på en aulonocara.
        Den verkar också vara lite snällare än andra aulonocaror, för det brukar aldrig fungera med bara två hannar i samma balja, men dessa två funkar ihop.Janne
        Janne, grymt fin hane, men jag hade fyra chilumba hanar ihop med fem honor i en 200 liters balja och det fungera väldigt fint.

        /Johan
        3000 liter med Tropheus
        http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
        Tropheus sp. black Ikola
        Tropheus sp. black Caramba
        Tropheus red bishop Caramba
        Tropheus Moorii Kambwimba
        Tropheus Moorii Kapampa
        Tropheus Duboisi Maswa

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #5
          Ursprungligen postat av Johan F
          Janne, grymt fin hane, men jag hade fyra chilumba hanar ihop med fem honor i en 200 liters balja och det fungera väldigt fint.

          /Johan
          Jo det brukar fungera bättre med flera hannar, jag menade att det är sällsynt att det fungerar med bara två hannar, fan att man är så dålig på att uttrycka sig i skrift.Janne

          Kommentar

          • Johan F
            Användare
            • mars 2006
            • 2439

            #6
            Ursprungligen postat av malawijanne
            Jo det brukar fungera bättre med flera hannar, jag menade att det är sällsynt att det fungerar med bara två hannar, fan att man är så dålig på att uttrycka sig i skrift.Janne
            Äh, då fick ju jag säga något, de var ju bra...och visst har du ju rätt, jag har alltid kört med flera aulunocara hanar. Förresten så provade jag ju med två Röd rubin hanar och vad hände den ena dog efter några månader. Janne du har nog bannemig rätt även denna gång.....Johan
            3000 liter med Tropheus
            http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
            Tropheus sp. black Ikola
            Tropheus sp. black Caramba
            Tropheus red bishop Caramba
            Tropheus Moorii Kambwimba
            Tropheus Moorii Kapampa
            Tropheus Duboisi Maswa

            Kommentar

            • Mats
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 804

              #7
              Hej Janne.
              Granna fiskar.När jag hade ca 15 apistogramma hannar i 375 var det aldrig frågan om mobbning,däremot om det var 2-3 slutade det oftast illa,en kvar i slutändan.
              mvh Mats
              http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

              Kommentar

              • Jonas E
                Användare
                • februari 2003
                • 2533

                #8
                a.ethelwynnae e nog den härligaste aulonocaran jag haft hittills, lugn och fin. Framförallt fick man in lite andra färger än blått och gult i akvariet. Jag hade mina i ett 720 tillsammans med delfiner och protomelas och även om ethelwynnaen borde ha tryckts ner av de buffligare arterna så tog de för sig bra nog för att leka flera gånger.
                /Jonas
                540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                Kommentar

                Arbetssätt...