Nya fiskar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lassh
    Användare
    • november 2008
    • 5

    Nya fiskar.

    Hej.

    jag har ett 220l akvarium som just nu befolkas av 2+2 Labeotropheus trewavasae 1+2 röda hongies och 3+5 röd zebror.

    Går det att lägga till ytterligare en art och isf vilken, det jag helst vill ha är nån färgrann art samt att den ska leka hyffsat mycket.

    Sen undrar jag även över mina red tops, hur ser man att dom leker? blir det nån ändring på färgen?


    Mvh Lars
  • Gäst

    #2
    Hej!

    Hej!
    Kom igen nu och ge lass att svar nytt folk ska ni väl hjälpa det ger inget gott intryck om nya användare inte får svar på sina frågor kom igen med svar till honom nu/Ann-Mari SKÄRPNING NCS MEDLEMMAR

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • juni 2006
      • 1451

      #3
      Ursprungligen postat av annmari
      Hej!
      Kom igen nu och ge lass att svar nytt folk ska ni väl hjälpa det ger inget gott intryck om nya användare inte får svar på sina frågor kom igen med svar till honom nu/Ann-Mari SKÄRPNING NCS MEDLEMMAR
      Jag kan lika lite om dessa fiskar som du Ann-Mari - därför svara jag inte heller. Jag skulle ge det lite tålamod tills kvällen då aktiviteten på NCS är betydligt livligare! Och kanske hissa ämnet en gång till då Lassh!

      Välkommen förresten!
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • Markie
        Användare
        • september 2008
        • 512

        #4
        Ett par A jacobfribergi kanske skulle funka.

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • juli 2002
          • 5395

          #5
          annmari, varför gav inte du ett svar? Du är väl så pass kunnig att du kan svara på sådana frågor?

          Jag ger det standardsvar som finns i massor av andra trådar: Skaffa fler av de arter du har istället för att skaffa få individer av många olika arter. Då får du bättre stämmning i karet plus att det blis snyggare. Sikta på 15-20 fiskar eller så, inte fler.

          För övrigt så kan L. trewavasae vara lite för aggro för 220 liter, men det kan fungera. Aulonocara är kanon i 220 liter, men inte ihop med de du har. Möjligtvis är A. jacobfreibergi tillräckligt tålig.
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • Byttorp
            Användare
            • november 2003
            • 1585

            #6
            Ursprungligen postat av annmari
            Hej!
            Kom igen nu och ge lass att svar nytt folk ska ni väl hjälpa det ger inget gott intryck om nya användare inte får svar på sina frågor kom igen med svar till honom nu/Ann-Mari SKÄRPNING NCS MEDLEMMAR
            JAg vet inte hur ni andra har det, men jag sitter iaf och jobbar mitt på dagen och har sällan tid att sitta och nöjjessvara hur som helst. Jag håller för övrigt med Viktors inlägg om att istället utöka med fler av dom fiskar du redan har och på sikt skaffa ett större akvarium (eller fler akvarium) för att få plats med alla de fiskar som du vill ha.
            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
            Ordförande GCG

            Kommentar

            • Lassh
              Användare
              • november 2008
              • 5

              #7
              tack frö dom svar jag fått hittils, det får nog helt enkelt bli så att man utökar med mer utav dom arterna jag har då, mer akvarium blir det säkert framöver har redan ett 150liters som som ska startas upp med tanganyikaciklider så fort jag orkar möblera om lite.

              Sen så tycker det är riktig snabb respons ändå med tanke på att folk jobbar, jag hade inte räknat med svar förräns senare ikväll

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Hej!

                Hej!
                Jo förstår du Zaphi och ni andra dessa fiskar som lass frågade om känner jag inte till så bra har väl inte haft dom/ An-Mari

                Kommentar

                • joe
                  Användare
                  • juni 2006
                  • 1451

                  #9
                  Ursprungligen postat av Byttorp
                  JAg vet inte hur ni andra har det, men jag sitter iaf och jobbar mitt på dagen och har sällan tid att sitta och nöjjessvara hur som helst. Jag håller för övrigt med Viktors inlägg om att istället utöka med fler av dom fiskar du redan har och på sikt skaffa ett större akvarium (eller fler akvarium) för att få plats med alla de fiskar som du vill ha.
                  Det var också det jag antydde i mitt svar - att det av naturliga orsaker (jobb) är lite drag på dagen men att det ökar framåt kvällen. Själv är jag pappaledig just nu och det ger ju lite mer flexibilitet (i vissa avseenden!!!)

                  ändå är jag förvånad över att det faktiskt ändå är en hel del fart mitt på dan - men vi har väl olika typ av jobb
                  MVH - joe

                  Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...