"Rovfiskigaste" käket?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AndyH
    Användare
    • juni 2005
    • 69

    #16
    Ursprungligen postat av Zaphi
    Jag vet inte hur viktigt det är med sjunkande pellets med frontosor. Jag har haft frontosor många år och aldrig varit med om att de "svalt luft" men en hel del påstår ju att det händer ganska ofta. De slutar med att de dör av utmattning då de måste kämpa för att simma neråt.

    Har du varit med om det Janne?

    En del påstår även att det mest drabbar de blåa, viltfångade frontosorna etc. Jag har själv odlade old-school frontosor.

    Jag har matat med alla möjliga foder genom tiderna, mest flytande skulle jag tro, och det har inte hänt något konstigt med dem, så ärligt talat tror jag inte att det kan vara så viktigt, om inte någon här bevisar motsatsen...
    Jag har hållt frontosor "mpimbwe" i över 10 år och de har en tendes att att få "kork-syndromet" när de tar pellets som flyter, om det är för att de sväljer luft eller för att pelletsen innehåller luft vet jag inte. Jag brukar blötlägga pelletsen och trycka till den lite så att luften pressas ut och det funkar utmärkt. Det har ingen betydelse om de är viltfångade eller ej, jag har bara haft odlade och de flyter ändå. Vissa individer verkar dock vara känsligare än andra.

    Däremot har jag inte hört att den vanliga burundin har detta problem, har iofs aldrig haft dessa heller.

    Mvh Andreas

    Kommentar

    Arbetssätt...