C. foai "Magara"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    C. foai "Magara"


    Precis när jag beslutat mig för att utöka min grupp av dessa fiskar så går min enda hona och dör
    Ena ögat såg ut som om det var påväg ut ur sin håla och det fanns blod i, samt att simblåsan var ur funktion. Fisken stod lodrätt i vattnet med huvudet ner och kunde inte ta sig ur denna position.
    Någon som vet vad detta skulle vara? Förloppet var snabbt,jag upptäckte detta när jag kom hem från jobbet och hon såg ut att vara i god form kvällen innan. Inga andra tecken på slagsmål än ögat möjligen men det såg inte ut som det varit utsatt för yttre våld.

    Jag snackade med Kent i Nol som sa att hans enda möjlighet att få tag i dessa fiskar var via Tjeckien vilket skulle bli väldigt dyrt. Nu är ju frågan om man skall försöka hitta honor någonstans eller om någon behöver 2st ensamma hanar?
    Någon som sett dessa fiskar någonstans?

    //NJ


    //NJ
  • Ota
    Användare
    • april 2002
    • 11

    #2
    Kanske kan jag hjälpa dig!
    Var i Tjeckien?
    Jag ska dit om ca en månad för att hälsa på släkten. Så om jag får tag på dem så kan jag ta dem med mig. Tänkte ta med mig lite annat oxå.

    mvh

    Ota

    OV
    OV

    Kommentar

    • Therese
      Användare
      • april 2002
      • 196

      #3
      Akvarieleasing o lagret importerar iblan från tjeckien du kan höra med dom om domkan beställa hem den sorten åt dig samtidigt som dom beställer hem toill sig själv
      mvh Therese

      Kommentar

      • Gäst

        #4

        Tackar för erbjudandet Ota men tyvär så vet jag inte var i Tjeckien dessa skulle kunna finnas, sedan så verkar du ju bo i malmö trakten och jag i Göteborg så det blir väl lite bökigt att få ihop detta.

        Therese tackar för tipset, nu vet jag ju inte om Nol's ciklidhobby importerar från Tjeckien i vanliga fall och om det skulle bli så dyrt om man tog hem annat också i samband med detta. Även i detta fallet så är ju avståndet ett problem då jag iaf. tror att dessa affärer ligger i Stockholm.



        //NJ

        Kommentar

        • Therese
          Användare
          • april 2002
          • 196

          #5
          Tror att det finns en akvarieleasing i gtb kolla på deras hemsida. Om dom beställer slipper du ju en del av fraktkostnaderna.
          mvh Therese

          Kommentar

          Arbetssätt...