Dog fisk lab.trewavasae hane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    Dog fisk lab.trewavasae hane

    Dog fisk lab.trewavasae hane
    « skrivet: idag kl. 23:46:54 » Citat Ändra Radera

    --------------------------------------------------------------------------------
    idag en lab.trewavasae "occra-chilumba" hane har avled den han är så mkt hemskt aggressiv och strid den mot honor och andra malawi där möta andra svag hane samma trewavasae den med en kyssar varandra och bråkig den.. samma hänt den han bråkig hårt möta ps.socolofi hane den så socolofi hane är cirka 95mm men jag har måtta den när dog trewavasae hane den så den är 11 cm den.. den han jagar mkt mkt mkt alla fiskar utom socolofi den en hane där.. den ser fint frisk den fint färg röda färg och vad hänt den blivit han avslutar trögt sig klia i stenar och trögt så biter dom nån socolofi och trewavasae andra hane där till svagt hjäl dog den... han är ganska mkt leker med alla honor där och strid den och snabbare simmar där..
    jag förstår inte varför det...men socolofi är kung den så länge där.. synd om den fina trewavasae där har färg och nu är bara en kvar hane o 4 honor där....
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Inte helt ovanligt att när en hanne under en längre tid "legat på topp" till slut möter sig sin överman och faller desto hårdare då. Tar ju mkt kraft och energi att vara tuff.Är inte karet tillräckligt stort kan det gå snabbt.
    R.I.P.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #3
      Ursprungligen postat av ozric
      Inte helt ovanligt att när en hanne under en längre tid "legat på topp" till slut möter sig sin överman och faller desto hårdare då. Tar ju mkt kraft och energi att vara tuff.Är inte karet tillräckligt stort kan det gå snabbt.
      R.I.P.
      jaa den är konstigt den inte sjukdom den och den stressar så mkt den och bråkig mkt jagar den och den blir paff sig.. ser den hård han är den.. nu har jag bara en kvar hane där så den är lugnare mest där för trewavasae o skall inte skaffa den mera en ny.. jag förstår inte varför.. mkt tråkig.. den är vacker färga den hane har den...
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      • HenrikV
        Användare
        • februari 2007
        • 697

        #4
        Trist Classe. Det är bara att bita ihop. Du kanske har kvar yngel från den hanen som du kan driva upp och få lika fina hannar av dom.

        Kommentar

        • Koi-fantast
          Användare
          • november 2007
          • 555

          #5
          Den överlevande firren verkar ju vara stabil så han blir säkert bra att odla på. Det är trist när det händer! Lycka till!
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
          http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • april 2007
            • 1147

            #6
            den har den två eller tre av fyra där är munruvare där.. så jag tänka kanske skall ta den där en hona trewavasae där i en liten karet där finns en 41 liter.. men kommer oxå en av socolofi hona och aulonocara ob hona skall föda sig där munruvare..
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            • classe
              NCS Medlem
              • april 2007
              • 1147

              #7
              Den har släpper 18 yngel av trewavasae hona den igår och idag mellan över natt.. och så den ligger där i hink där så forsätta så jag vill oxåå ta en hona den aulonocara ob hona skall munruvare där oxåå så och den har aldrig mitt livet odlar för den aulonocara den.. hur länge skall den vara låter där.. så jag tänka skall snart ta den en hona den i 41 liter munruvare där av aulonocara ob först sen skall släpper trewavasae så den byter ofta ny vatten i hink från större karet där mindre två dagar varje ggr där .. om nån känner till aulonocara ob?? jag är nyfika det.. har många odlar här innan många av malawiciklider mbuna där..
              Senast redigerad av classe; 30 september 2008, 00:08.
              375 LITER Malawi arter..
              74 Liter Malawi yngel...

              Kommentar

              Arbetssätt...