Rovfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin Floridan
    Användare
    • december 2007
    • 91

    Rovfisk

    Håller på att göra iordning mitt akvarie, det ska gå snäckleckare och någon slags julidochromis i det, och undrar nu om jag inte till slut vill bli överbefolkad av dessa arter, har ni något förslag på någon slags "rovfisk" som skulle kunna norpa ett och annat yngel? akvariet är på 300 liter.

    MVH Robin
    Jag är solipsist!
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    #2
    Kanske Altolamprologus skulle vara nåt för dig?

    Kommentar

    • Robin Floridan
      Användare
      • december 2007
      • 91

      #3
      Ursprungligen postat av Lutt
      Kanske Altolamprologus skulle vara nåt för dig?
      Funderade på compressiceps, den lär väl norpa en del yngel?
      Jag är solipsist!

      Kommentar

      • mediabrus
        Användare
        • januari 2006
        • 143

        #4
        Ursprungligen postat av Lutt
        Kanske Altolamprologus skulle vara nåt för dig?
        Kunde inte sagt det bättre själv. Jag hade planer på just snäcklekare, Altolamprologus samt prinsessor i mitt 1020, men det blev inte så denna gången. När vi flyttar om något år kommer jag med största sannorlikhet att köra på ett sådant kar.
        http://www.umea.akvarieforening.se

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • december 2004
          • 4744

          #5
          jag går i samma banor och mitt förslag faller på Compresiceps Sumbu eller Leulupi. Lite mindre jägare med andra ord så att några yngel överlever.
          Men ja tror att Jullarna kan hålla multisarna på en lagom nivå utan hjälp av annan jägare.
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • Robin Floridan
            Användare
            • december 2007
            • 91

            #6
            Ursprungligen postat av LN
            jag går i samma banor och mitt förslag faller på Compresiceps Sumbu eller Leulupi. Lite mindre jägare med andra ord så att några yngel överlever.
            Men ja tror att Jullarna kan hålla multisarna på en lagom nivå utan hjälp av annan jägare.
            Börjar nog med multisarna (eller liknande) och någon julle i så fall, blir det på tok för överbefolkat så rensar jag och gör mig av med överskottet och skaffar Compresiceps Sumbu eller Leulupi... Leulupi är ju för övrigt jävligt snygg!
            Jag är solipsist!

            Kommentar

            Arbetssätt...