Spottade ägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jigsaw
    Användare
    • oktober 2007
    • 134

    Spottade ägg

    Tjena! Jag har en enkel fråga. Kan äggen kläckas om honan spottat ut dem? Alltså om hon inte tar in dem igen. Kanske en korkad fråga, men det verkar som om en del av äggen har blivit yngel. Det rör sig om Cyrtocara moori. Tack på förhand MvH Jimmi
    CSN är en fantastisk informationskälla,bli medlem du också!
  • Eldnor
    Användare
    • juni 2008
    • 99

    #2
    Ursprungligen postat av jigsaw
    Tjena! Jag har en enkel fråga. Kan äggen kläckas om honan spottat ut dem? Alltså om hon inte tar in dem igen. Kanske en korkad fråga, men det verkar som om en del av äggen har blivit yngel. Det rör sig om Cyrtocara moori. Tack på förhand MvH Jimmi
    Japp, jag hade en P.Phenochilus som spottade ut en veckogammal kul i ett spottkar. Jag var lite för ivrig. Det blev dock 25 fina yngel. Jag rensade karet på all annan fisk och lät det stå. Dom är ömtåliga i början, skadas gulesäcken är det rökt.

    Kommentar

    • jigsaw
      Användare
      • oktober 2007
      • 134

      #3
      Tack för ett snabbt svar. Jag får väl se vad som händer, gör kanske inte så mycket om en del dör, den andra honan spottade ut ca 70 färdiga yngel.
      CSN är en fantastisk informationskälla,bli medlem du också!

      Kommentar

      • jigsaw
        Användare
        • oktober 2007
        • 134

        #4
        Tack för ett bra köp föresten Jens . Allt har gått kanon bra och jag är väldigt nöjd.
        CSN är en fantastisk informationskälla,bli medlem du också!

        Kommentar

        • Eldnor
          Användare
          • juni 2008
          • 99

          #5
          Några blir det nog som klarar sig

          Det verkar ju som om du har en massa ändå. Är rätt häftigt att se de små äggen "dras" ut till fisk. Lycka till!

          Kommentar

          Arbetssätt...