Spottar för tidigt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eldnor
    Användare
    • juni 2008
    • 99

    Spottar för tidigt

    En kamrat till mig upptäckte igår att hans ena Milomo-hona såg konstig ut, trolig lek. Han försökte fånga in henne men såg då att det "rökte" runt munnen och trodde att det var mat. Han klämde åt kring gälarna och tyvärr spottade hon ut kring 30 ägg, nylekt. Han kände sig något dum...

    Men eftersom nöden är uppfinningarnas moder sög han upp äggen i en slang och blåste tillbaka dom i munnen på honan. Detta utspelade sig igår eftermiddag, och i morse höll hon ännu tugget. Det kommer att bli en ruvning jag följer med spänning...
  • poujac
    Användare
    • maj 2006
    • 170

    #2
    Ursprungligen postat av Eldnor
    En kamrat till mig upptäckte igår att hans ena Milomo-hona såg konstig ut, trolig lek. Han försökte fånga in henne men såg då att det "rökte" runt munnen och trodde att det var mat. Han klämde åt kring gälarna och tyvärr spottade hon ut kring 30 ägg, nylekt. Han kände sig något dum...

    Men eftersom nöden är uppfinningarnas moder sög han upp äggen i en slang och blåste tillbaka dom i munnen på honan. Detta utspelade sig igår eftermiddag, och i morse höll hon ännu tugget. Det kommer att bli en ruvning jag följer med spänning...
    Hej Mathias rolig liten historie du berättar.

    " Röken" är ju såklart när ett ägg går sönder, men det vet du ju.
    >>Drive a real car drive a Jaguar<<

    Kommentar

    • Eldnor
      Användare
      • juni 2008
      • 99

      #3
      Det gick!!!

      Idag spottade honan ut ett 20 tal friska yngel, rätt häftigt.

      Kommentar

      • poujac
        Användare
        • maj 2006
        • 170

        #4
        ja det är roligt när de lyckas
        >>Drive a real car drive a Jaguar<<

        Kommentar

        Arbetssätt...