Artiklar om Malawiciklider efterlyses till ciklidbladet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    Artiklar om Malawiciklider efterlyses till ciklidbladet!

    Tja, titeln talar för sig själv. Jag kommer att se till att få artiklar översatta bl. a. artiklar av Ad, men jag vill självklart också ha artiklar av medlemmar som handlar om dessa fiskar i akvarium! Så snäll, skriv artiklar. Vi kan alltid få fram foton om ni inte har själva. Diskuttera gärna här vad ni kan skriva om eller skicka PM till mig eller mejl till redaktörsadressen (ligger som länk i min signatur).
    Med vänliga hälsningar

    Ola
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    103 läsare men inga svar och ännu värre inga artiklar. Då blir det till att översätta så ni blir inte utan malawiartiklar nästa år, men lite tråkigt är det att det inte skrivs några medlemsartiklar om malawiciklider.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Jag känner att jag är lite för ny på Malawiciklider än så länge för att skriva något. Det blir kanske om ett år eller så i så fall. Men här finns ju mängder med folk som är jätteduktiga på Malawis. Någon borde väl kunna knåpa ihop något, eller? För min del vore det intressant med en artikel om hur man kombinerar olika typer av Malawis i kar. Varför fungerar vissa kombos, och andra inte o.s.v. Lite erfarenheter och exempel från lyckade/misslyckade karsammansättningar. Någon måste känna sig manad, eller?

      /Jocke

      Kommentar

      • Peter_A_F
        Användare
        • januari 2008
        • 809

        #4
        Många som läser men ingen som skriver...

        Det är inte lätt att få ihop tiden med alla måsten... sedan känns det som alla kan så mycket mer, även om de flesta av oss som hänger här nog är lite av experter jämnfört med den normale guppiakvaristen.

        Nu är det bara 4-5 veckor innan vårt femte barn på 7 år kommer till världen så jag är glad att jag hinner byta vatten och mata fiskarna...

        Fast kanske man råkar hitta lite tid för att skriva en artikel om "mitt första år som akvarist" eller liknande... fast det är ju 4 månader kvar innan det första året gått...

        Återkommer ifall jag lyckas knåpa ihop något...
        - 720 liter med Malawi.

        Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

        Lägg till ciklid.org på iGoogle!

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #5
          Det är ju brist på "ny inom hobbyn"-artiklar också så det är bara att slå två flugor i en smäll
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          Arbetssätt...