120L Mbunas???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • december 2007
    • 517

    120L Mbunas???

    Funkar det med mbuner i 120liters kar?

    Har ett 540 med 7 venustus, 3 golden, 3 socolofi, 5 flavus, 3 greishaki, 2 rostciklider, 5 hongi... hehe... ja, de ä lite fisksoppa, men är man ny inom hobbyn så vill ju ha alla arter tydligen... har en yngelburk med 4 hongi superred o 4-5jacobfreibergi...

    frågan är, när jag starta igång mitt 120L o skrotat 54L karet, har jag planer på att möblera om fiskarna... nån som har ideer om fördelning i karen??

    Vill ev då även köpa en större grupp saulosi.

    eller ska man bara sälja massa fiskar???
    540 mbuna + 54L yngel
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    #2
    Ursprungligen postat av slarvid
    Funkar det med mbuner i 120liters kar?

    Har ett 540 med 7 venustus, 3 golden, 3 socolofi, 5 flavus, 3 greishaki, 2 rostciklider, 5 hongi... hehe... ja, de ä lite fisksoppa, men är man ny inom hobbyn så vill ju ha alla arter tydligen... har en yngelburk med 4 hongi superred o 4-5jacobfreibergi...

    frågan är, när jag starta igång mitt 120L o skrotat 54L karet, har jag planer på att möblera om fiskarna... nån som har ideer om fördelning i karen??

    Vill ev då även köpa en större grupp saulosi.

    eller ska man bara sälja massa fiskar???
    hej på dig.. den går nog bra för golden och rostciklid (sprengerae) eller den aulonocara där men trögt lite för stökig.. men den många bra malawi vill ha över 200 liter och uppåt.. du behöver inte den 54 liter akvarium skall skrotat där så den kan du spara där om du skall få odling i akvarium.. om du skall ha den 54 liter så du kan ta odlar där.. eller o samma med den 120 så den snabbare växer upp sig än 54liter karet..
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • Cichlidaholic
      Användare
      • juni 2005
      • 1103

      #3
      Några saulosi o några golden kanske men det kan bli trångt när de blir stora, iofs växer de nog sig inte full stora när de går så trångt.
      4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

      Min Hemsida
      Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

      På min Zoon
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

      Kommentar

      • slarvid
        Användare
        • december 2007
        • 517

        #4
        Ursprungligen postat av classe
        hej på dig.. den går nog bra för golden och rostciklid (sprengerae) eller den aulonocara där men trögt lite för stökig.. men den många bra malawi vill ha över 200 liter och uppåt.. du behöver inte den 54 liter akvarium skall skrotat där så den kan du spara där om du skall få odling i akvarium.. om du skall ha den 54 liter så du kan ta odlar där.. eller o samma med den 120 så den snabbare växer upp sig än 54liter karet..
        ska väl inte skrota 54L så direkt... men pojken ska ha en geckoödla i det!
        540 mbuna + 54L yngel

        Kommentar

        Arbetssätt...