Mitt nya 720 liters med Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_A_F
    Användare
    • januari 2008
    • 809

    Ursprungligen postat av Mattias777
    Nej, det verkar osannolikt. Kan vara ide att fixa en beganad ramp eller så går det och få till med sådanna lampor???
    Jag får kolla lite vad det finns för lågenergilampor med färgtemp mellan 6500-10000 med det lär jag få ett vettigt ljus.

    Jag bara lånat karet för att testa... helst skulle jag vilja ha det djupare med filterkammare i hörnet längst bak (som på min skiss på sidan 3 av denna tråd). Nu är det lite av ett expriment för att se hur svårjobbat det är och ifall jag orkar mixtra med ett kar till.
    - 720 liter med Malawi.

    Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

    Lägg till ciklid.org på iGoogle!

    Kommentar

    • Peter_A_F
      Användare
      • januari 2008
      • 809

      Fick lite inspiration från en annan tråd och skrev ut en bakgrund baserat på BTN Malawi... blev helt OK... kul budgetlösning ialla fall!
      - 720 liter med Malawi.

      Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

      Lägg till ciklid.org på iGoogle!

      Kommentar

      • larsa
        Banned
        • april 2006
        • 198

        Ursprungligen postat av Peter_A_F
        Klart att Socolofin är fin, men jag vill ha lite mer färg i karet och då är det mer det mer krut i Hongi... I mitt kar är nog de båda lika bråkiga så där har jag inte märkt att Hongi skulle vara tuffa...
        ok!min tanke var att du hade många golden..sen om du hade många pindani också så är det hög lägsta nivå i ditt kar ang färger..ang hongi så kanske du får lite mer bråk??vad vet jag pindanin kan också...men mindre färger på icke dominerade hongi....basen med mbunas golden o och pindani..sen någon snygg alunocara?...wow!

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          Ursprungligen postat av Peter_A_F
          Fick lite inspiration från en annan tråd och skrev ut en bakgrund baserat på BTN Malawi... blev helt OK... kul budgetlösning ialla fall!
          Intressant, vad hade för skrivare? Och papper?
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • april 2007
            • 1147

            fint o snyggt den karet din där den o kul se den med akvarium .. bra att du skall få yngel där..
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            • Peter_A_F
              Användare
              • januari 2008
              • 809

              Ursprungligen postat av Wilhelm
              Intressant, vad hade för skrivare? Och papper?
              Eftersom det bara var på skoj... så har jag skrivit ut på vanligt 80g skrivarpapper med ekonomiutskrift. Bilden tog jag helt fräckt från BTNs hemsida, men den hade väldigt låg upplösning så at man kan se pixlarna när man tittar närmare. Trots detta ser det faktiskt bra ut...

              Jag tog in bilden i ett fotoredigeringsprogram och delade upp den i fyra delar så att jag kunde skriva ut dem som A4 sidor. (med utklippsverktyget på fixed ratio till 21x30 så att formatet blev A4) Jag gjorde utklippen något överlappande så att man kan foga samman dem snyggt utan att se skarvar.

              Så ifall man hade haft en högupplöst bild och skriivit ut på finare papper skulle nog resultatet blivit riktigt bra... Men det lämpar ju sig bäst till akvarier som är max 30 cm höga och man bör undvika att blöta ner pappren eftersom bläckstråleutskrifter tål vatten dåligt. Klart att man kan ju plasta in det men då börjar det bli dyrt och kanske bättre att köpa färdigt.
              - 720 liter med Malawi.

              Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

              Lägg till ciklid.org på iGoogle!

              Kommentar

              Arbetssätt...