Rock kribensis yngel!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • joe
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Begby
    Grattis Joe !

    Vad är det för lokalitet på de?
    Snygga fiskar Paralabidochromis sp. "rock kribensis"
    Hej Kjell! Sorry att jag missade din fråga tidigare - det är, såvitt jag vet, "Makobe" som är lokaliteten. Snygga fiskar är det under alla omständigheter. Hanen är skitsnygg, för att uttrycka sig tydligt, men honorna är också färggalda och snygga -vilket ju inte alltid är fallet i ciklidvärlden.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Begby
    svarade
    Grattis Joe !

    Vad är det för lokalitet på de?
    Snygga fiskar Paralabidochromis sp. "rock kribensis"

    Lämna en kommentar:


  • joe
    svarade
    Ursprungligen postat av endymion
    Rockkribensisen du har är produktiva och har lågt F-nummer (dock vet jag inte vilket nummer). Populationen härstammar från University of Leiden och är infångade 2003.
    OK - det hade jag ingen aning om, men frågade väl inte heller! Kul med lite bakgrundsinfo. Tack! Får se om jag kommer in om Växjö en sväng i sommar och kollar in de andra "telningarna" i dina kar.

    Höres!

    Lämna en kommentar:


  • Micke
    svarade
    Ursprungligen postat av Malawe
    Vad är lågt F-nummer?
    Få generationer efter vildfångat.

    Lämna en kommentar:


  • StefanL
    svarade
    Ursprungligen postat av endymion
    Rockkribensisen du har är produktiva och har lågt F-nummer (dock vet jag inte vilket nummer). Populationen härstammar från University of Leiden och är infångade 2003.
    Vad är lågt F-nummer?

    Lämna en kommentar:


  • endymion
    Gäst svarade
    Rockkribensisen du har är produktiva och har lågt F-nummer (dock vet jag inte vilket nummer). Populationen härstammar från University of Leiden och är infångade 2003.

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Grattis Joe! Alltid kul när fiskar leker och lyckas, framför allt första gången.

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • StefanL
    svarade
    Gratulerar till känslan och upplevelsen. Alltid roligt att se...

    Lämna en kommentar:


  • joe
    startade ett ämne Rock kribensis yngel!!

    Rock kribensis yngel!!

    Hej! Talas ju lite om Victoriaciklider på forumet nu... Jag gav ju nästan upp för ett tag sen, men har ett gäng "Rock kribensis" som jag handlat av endymion i höstas. De var små då, men har ju vuxit och fått flytta in i ett 300 liters vid årsskiftet.

    För ett tag sedan så tyckte jag att en av honorna tuggade - särskild bevakning och, jodå - flytt (var enklare att fånga än jag trott) till ett 160 liters fullt med ancistrusyngel. Troligen fick honan spatt av alla malar - även om det inte skulle göra henne eller yngel någotm men det kunde ju inte hon veta - så jag såg knappt röken av henne på flera dagar. Gömde sig ofta bakom pumpen. För några dagar sen fick hon gå tillbaka till 300:an i tron att hon spottat ägg/rom och misslyckats...men, döm om min förvåning och glädje när lillgrabben lite försynt undrar vad det är för nya små fiskar hos malarna!

    Där simmar nu 10-20 små Rock kribensis, verkar ta det med ro och må prima.

    Ville bara dela med mig av de goda nyheterna.
Arbetssätt...