Nybörjare, Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Jag hade helt klart valt en julidochromis istället för de hopplösa apelsincikliderna
    Ja dom har ju bara ihjäl varandra i ett sånt litet akvarium.

    Lämna en kommentar:


  • Ola Svensson
    svarade
    Jag hade helt klart valt en julidochromis istället för de hopplösa apelsincikliderna

    Jag tror helt klart att du kan ha multifasciatus, Julidochromis och Paracyprichromis i 200 liter.

    Jag har skrivit en artikel som kanske ger lite inspiration http://213.180.95.58/artikelarkiv/cb...200301&lopnr=2

    LN, vet du någon som lyckats med en sån liten grupp? Är det någon som är mer lämpad än andra? Douboisi är mer lämpade anser vissa har jag för mig. (Jag har ingen erfarenhet av troffar.)
    Senast redigerad av Ola Svensson; 19 juni 2008, 10:55.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Hej Don Zanton. Roligt att du är tillbaka i "världens bästa " hobby

    N. multifasciatus, Leulupi, nån cyps typ "Blue neon". Visst cyps kanske blir för stora med åren men då håvar du upp dom och byter in dom mot nya ungdjur.
    O varför inte testa en liten troffegrupp typ 1 hanne o två honor.

    Lämna en kommentar:


  • Don Zanton
    startade ett ämne Nybörjare, Tanganyika

    Nybörjare, Tanganyika

    Hej alla!

    Har efter många om och men satt igång med akvariehobbyn igen efter ett tags uppehåll.Har förrut kört mestadels SA men även malawi mot slutet,haft allt från 100-720 l.

    Har iaf nu inhandlat ett 200 L hörnakvarie med bakgrund som jag inom en snar framtid ska fylla upp
    Har funderat lite och mestadels kring fiskval, skulle vilja ha fina färger kombinerat med intressant beteende. (Vem vill inte det?) Gärna nån snäcklekare och nån som trivs lite mer i stenrös.

    Nu till kruxet, har läst lite olika trådar samt lite i böcker men skulle vilja ha lite mer personliga tips på fiskval,inredning o.s.v

    Tacksam för alla svar


    / Mvh Putte
Arbetssätt...