Afrikaresor för Malwai och Tanganyikafantaster!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salo
    Användare
    • april 2002
    • 314

    #31
    Ursprungligen postat av specmats
    va inte rädd!, man kan köra mc oxå fast man inte har kortet-fråga dina föräldrar
    Vad är det för kommentar?

    För det första är jag 38 år gammal så det är ganska sällan jag frågar mina föräldrar om saker numera, sedan har jag ett Padi Advanced cert och runt 60 dyk bakom mig så det finns inte jättestor men i alla fall en viss kunskap bakom orden.

    Har dessutom en bekant som förolyckats vid just en ytolycka.

    Men för all del, fortsätt du att tro att det bara är att dyka utan genomförd kurs. Bara inte andra går på idiotin du förmedlar på forumet.
    540 (180x60x50) under uppbyggnad
    30L Nano under planering
    Drömmer om ett Nanorev

    Kommentar

    • salo
      Användare
      • april 2002
      • 314

      #32
      Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Jag vet att folk alltid säger att man ska ta certet i norden, men jag kan ändå inte se det stora problemet med att ta certet på plats (om man har tid) och sedan ta nytt cert alternativ ta lektioner om man gillade det så mycket att man inser att man vill dyka i kallare vatten. Jag vet inget om kvaliten på PADI i Malawi. Mitt resonemang utgår från att kurserna är så bra det blir på en kort tropikdykcert.
      PADI är en global organisation som antagligen håller ungefär samma kvalitet överallt, och att ta cert i norden är ju bara en rekommendation så att man kan njuta av dykningen på plats när man väl är där och inte slösa hur många dagar en kurs nu är på att gå kurs, men att gör som du säger är ju helt ok. Vet man att man bara ska dyka i varma vatten så är det ju ok också såklart. Sen är det ju fullt ok att dyka i kalla vatten med efter att man gått kurs utomlands, det är ju exakt samma cert. Bara man är medveten om skillnaderna :-)
      540 (180x60x50) under uppbyggnad
      30L Nano under planering
      Drömmer om ett Nanorev

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • december 2004
        • 4744

        #33
        För mig finns en parameter till. När ja börjar göra förberedelserna för en resa så startar även resan i sig. D.v.s vägen till målet är minst lika spännande som att vara där. Så ja ser ett mervärde att ta dykarcert på hemmaplan.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        Arbetssätt...