Snäckskal i GBG?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    Snäckskal i GBG?

    Hej!

    Någon som har några bra konkreta tips på vart jag kan hitta snäckskal till mina snäcklekare i Göteborg? Har köpt ett gäng hos Herkules, men 10kr styck är lite väl saftigt nu när jag vill täcka halva botten i mitt 375L med snäckskal. Dessutom tycker jag deras skal är lite väl tunna och ofta lite trasiga.

    Hittills har jag letat på Coop Sisjön, Ica Maxi Högsbo (421) och lite andra ställen, utan resultat.

    Mvh
    Björn
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR
  • KuRtaN
    Användare
    • februari 2008
    • 778

    #2
    Citygross ytterby har fyllda skal. Bara att koka och plocka ur eller köra i ugnen och tillaga och äta : ) 24st för 49:- men vad jag förstått är det smartast att gå till en restaurang där dom serverar sniglar och fråga efter skal. Lycka till!

    Ursprungligen postat av Björn
    Hej!

    Någon som har några bra konkreta tips på vart jag kan hitta snäckskal till mina snäcklekare i Göteborg? Har köpt ett gäng hos Herkules, men 10kr styck är lite väl saftigt nu när jag vill täcka halva botten i mitt 375L med snäckskal. Dessutom tycker jag deras skal är lite väl tunna och ofta lite trasiga.

    Hittills har jag letat på Coop Sisjön, Ica Maxi Högsbo (421) och lite andra ställen, utan resultat.

    Mvh
    Björn
    Over and out // Mathias

    Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

    Kommentar

    • Falköping Andreas
      Användare
      • februari 2006
      • 1214

      #3
      Här i falköping så kryllar hela berget med vinbergs snäckor. Det är perfa till snäcklekare. Jag plocka en massa o koka men sen sa någon att dessa va fridlysta . Jag har iaf ett 20 tal som ligger o dräller. Känner du någon som skall till Kent i Nol på GCG vår avslutning?
      Jag skall dit iaf och skulle kunna ta med de jag har sånna fall.
      http://www.skovdeaf.se/

      Kommentar

      • Björn
        Användare
        • april 2002
        • 787

        #4
        Tack för erbjudandet Andreas, men jag känner ingen som ska på mötet.

        Får fortsätta leta...

        Mvh
        Björn
        fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • april 2002
          • 4594

          #5
          Ursprungligen postat av Björn
          Tack för erbjudandet Andreas, men jag känner ingen som ska på mötet.

          Får fortsätta leta...

          Mvh
          Björn
          Varför inte passa på att premiärbesöka ett GCG-möte då? Vi har ju grillkväll hos kent-i-nol-kent, och det brukar vara rackarns trevligt!
          Tony Englund

          Kommentar

          • KuRtaN
            Användare
            • februari 2008
            • 778

            #6
            Jag och patrik_sg funderar på att dra dit, vi bor ju i nol och det hade nästan vart skamligt att inte orka ta sig dit : )

            Ursprungligen postat av Tony
            Varför inte passa på att premiärbesöka ett GCG-möte då? Vi har ju grillkväll hos kent-i-nol-kent, och det brukar vara rackarns trevligt!
            Over and out // Mathias

            Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

            Kommentar

            • Tony
              Användare
              • april 2002
              • 4594

              #7
              Ursprungligen postat av KuRtaN
              Jag och patrik_sg funderar på att dra dit, vi bor ju i nol och det hade nästan vart skamligt att inte orka ta sig dit : )
              Ypperligt tillfälle då ju
              Tony Englund

              Kommentar

              • Cattla
                Användare
                • augusti 2007
                • 33

                #8
                Fridlysta eller ej...

                Så är alla välkomna till min tomt och plocka sig en hink eller två med vinbärssnäckor.

                Efter ett regn så finns sådana enorma mängder att jag har svårt att se att de skulle kunna vara fridlysta! Däremot gillar jag inte avlivningsprocessen, så det får någon annan sköta.

                Kommentar

                Arbetssätt...