Ophthalmotilapia ventralis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • klimpan69
    Användare
    • mars 2007
    • 42

    Ophthalmotilapia ventralis?

    Finns det någon med erfarenhet av O. ventralis ihop med C. leptosoma, Jullar och C. pleurospilus?? Kan dessa funka ihop??
    Nettan
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    Jag har den kombinationen, men utan jullar. Så det går bra. Jullar har jag i ett annat kar ihop med boops. Det enda som jag tror eller vet som kommer att hända, det är att julleynglen kommer att käkas upp av Cypsen om det inte finns nåt stenröse där bara ynglen får plats.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Bilbo
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 1159

      #3
      Ursprungligen postat av klimpan69
      Finns det någon med erfarenhet av O. ventralis ihop med C. leptosoma, Jullar och C. pleurospilus?? Kan dessa funka ihop??
      Har oxå haft den kombinationen fast utan Jullar, och jag hade dessutom P. nigripinnis ihop med dem. Det man skall tänka på är att ventralisen kan vara riktigt aggressiv i perioder, framförallt vid lek. En idé är att ha flera hannar än en eller två eftersom det verkar som om de hellre bråkar med varandra än med honorna. Hos mig var det honorna som fick lida när hannen var på humör men inte honorna.
      // Magnus Arvidsson

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #4
        Ursprungligen postat av Bilbo
        Hos mig var det honorna som fick lida när hannen var på humör men inte honorna.

        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        Arbetssätt...