Annorlunda fenfärg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    Annorlunda fenfärg?

    Hej!

    Har en paletthane på jobbet som har en otroligt vacker stjärtfena. Den är tvådelad i rött och gult. har aldrig sett denna gula färg hos någon annan hane tidigare. Är det ovanligt eller är det bara jag som inte tittat så noga innan?
    (Det ska vara en helt vanlig palett, P. pulcher)

    Mvh
    Björn
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR
  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    #2
    Är det ingen som har eller har haft paletter som kan bekräfta eller dementera detta? Palettciklider är väl inte speciellt ovanlig här på forumet, trots att det är en "sällskapsfisk"?

    Mvh
    Björn
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Ursprungligen postat av Björn
      Hej!

      Har en paletthane på jobbet som har en otroligt vacker stjärtfena. Den är tvådelad i rött och gult. har aldrig sett denna gula färg hos någon annan hane tidigare. Är det ovanligt eller är det bara jag som inte tittat så noga innan?
      (Det ska vara en helt vanlig palett, P. pulcher)

      Mvh
      Björn
      Jag har haft en del paletter genom åren och vill minnas att det kan förekomma en hel del färgvarianter hos vildfångade P.pulcher som skiljer sig en del från "normalpaletter" men den på din bild känner jag inte igen.

      Mvh/Andreas.

      Kommentar

      • Rauken
        Användare
        • januari 2007
        • 310

        #4
        Brukar inte Paletten ha "ögon" på stjärtfenan också?
        Eller är det rent av bara hanen? Fast om man skall döma efter dom "spetsiga" fenorna så ser det väl ut som en hane??
        Senast redigerad av Rauken; 19 maj 2008, 20:36.
        När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

        Kommentar

        Arbetssätt...