fjärilar vs. malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tat2ed_valkyria

    fjärilar vs. malawi

    har några ensamma fjärilar i ett kar, men det är ju en hel vetenskap att hitta fler i bra kondition så jag funderade på att fiska upp lite malawi. vad händer tro om dessa flyttar in? är fjärilarna supergoda till frukost eller kan de lära sig leva ihop?
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #2
    Om du menar att kombinera Fjärilsciklider med någon Malawi så är det inget jag rekommenderar alls. Jag tror iof inte Fjärilarna blir uppätna, men de blir definitivt undanskuffade och förmodligen mobbade. Kan mycket väl dö av stressen - rätt fort dessutom. Gör de inte det kommer de aldrig att få chans på maten och helt enkelt svälta ihjäl. Enligt mig är kombon Fjärilsciklider och Malawi att betrakta som djurplågeri. Betydligt "snällare" att slå ihjäl Fjärilarna direkt i så fall.

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • salo
      Användare
      • april 2002
      • 314

      #3
      Menar du som sagt den lilla sydamerikanska Fjärilsscikliden så håller jag med föregående talare, bättre att skaffa ett stim tetror och några pansarmalar som sällskap i så fall. Vill du ha malawi så sälj fjärilarna eller lämna in dem som byte i affären.
      540 (180x60x50) under uppbyggnad
      30L Nano under planering
      Drömmer om ett Nanorev

      Kommentar

      • tat2ed_valkyria

        #4
        ja det är väl ungefär vad jag själv har känt. har iof. ett kar med enbart paletter. det bör ju funka bättre. är ju ungefär likvärdiga med varann

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • april 2007
          • 1147

          #5
          Ursprungligen postat av tat2ed_valkyria
          ja det är väl ungefär vad jag själv har känt. har iof. ett kar med enbart paletter. det bör ju funka bättre. är ju ungefär likvärdiga med varann
          den går inte ihop den mellan för fiskar så inte samma vatten värdes..
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • maj 2005
            • 4642

            #6
            Mm, paletterna är ett betydligt bättre alternativ, men även de kan vara lite väl buffliga för fjärilarna. Är karet tillräckligt stort går det bra, då hittar fjärilarna sitt eget revir.

            Hilsen,

            /P
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            • johnnie69
              Användare
              • februari 2008
              • 105

              #7
              Jag har lärt mig den läxan IRL , hade 4 st fjärilar , flyttade om i några kar och stoppade då ner 6 st auloncaror i samma burk som fjärilarna , dagen efter var alla 4 fjärilar döda!

              Kommentar

              Arbetssätt...