Golden hanne som mörknar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kromo
    Användare
    • december 2007
    • 52

    Golden hanne som mörknar?

    Jag har en golden hanne som färgar ur mörkt, buken är nästan svart och huvudet också men även resten av kroppen går åt det randiga hållet. det ser nästan ut som en soulosi som håller på att färga ut. Problemet är att det som sagt var är en golden. Vad kan detta bero på? Han är inte liten men inte heller jättestor så det är inte ålder(död). han är ganska normal i sitt beteende men kanske lite mer aggressiv. kan det bero på detta?
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Detta är nog mer "Tricellas" ämne (), men jag skulle gissa på en påverkan av Spirulina i komb med anlag och dominans.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • kromo
      Användare
      • december 2007
      • 52

      #3
      okej. Jag glömde nämna att det inte är en utan tre golden som färgar ut konstigt, men den ena är helt klart kraftigast utfärgad de andra tenderar bara att gå åt ett mörkare håll. Det kan ju vara ett tecken på det du nämde om spirulinan. Jag har förövrigt röd zebra och socolofi i akvariet. Så det är inte mycket "fight" i akvariet detta är det som bekymrar mig, vore det fight och golden skulle vara i ett tuffare sammansättning skulle jag kunna förstå varför de färgar som de gör , men nu fattar jag inget.
      Fler förslag mottages tacksamt på vad det kan bero på.

      Kommentar

      • slarvid
        Användare
        • december 2007
        • 517

        #4
        har en golden som oxå blitt svart under... o lite på nosen... ser inte ut att lida eller reagera på det heller direkt...
        540 mbuna + 54L yngel

        Kommentar

        • Daniel_N
          Användare
          • april 2007
          • 74

          #5
          Mina golden blir likadana när de lever under stress.
          Har vid ett par tillfällen fått flytta väldigt sotiga och randiga golden till ett eget kar för återhämtning och efter ett par dagar har de alltid varit knallgula igen.

          Min erfarenhet

          Kommentar

          • kromo
            Användare
            • december 2007
            • 52

            #6
            Det som är konstigt är ju att han verkar inte stressad och angipen, så det här du skriver om att du brukar flytta på dem för återhämtning det känns onödigt i mitt fall. Några mer ideér på vad det kan vara?

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • december 2004
              • 4744

              #7
              Prova att höja tempen ett par grader i karet, samt öka syresättningen till max. Gärna så att det blir ett vitt skum i karet, skicka i ett par matskedar salt.

              Kör så ett par dar och kolla om utfärgningen ändras.
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • kromo
                Användare
                • december 2007
                • 52

                #8
                okej tack för tipset det ska jag testa. men hur mycket salt ska i akv. är på 375liter. Är det någon mer som har några förslag?

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • december 2004
                  • 4744

                  #9
                  1 dl är inga probs. Växterna kan bli lite ledsna så häll i 0,5 dl åt gången.
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  • kromo
                    Användare
                    • december 2007
                    • 52

                    #10
                    Kanon det ska jag testa... Hör av mig hur det går...

                    Kommentar

                    Arbetssätt...