Prinsessbeteende?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilsrolf
    Användare
    • december 2007
    • 41

    Prinsessbeteende?

    Har två st som lagt beslag på i stort hela 120 l, finns i övrigt bara två jullar + tre malar i övrigt, de andra fiskarna jagar man livet ur, men det är den ena prinsessan som är på jakt, den andra syns knappt befinner sig i stort sett bara i en av de två grottorna de grävt ur under stenar och bakom en anubiasstock, "normalt"?
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    ja, det är det nog. Den ena kanske tar hand om rommen. Det visar sig snart och då blir det värre.
    120 liter är nog lite för litet för prinsessor.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Nilsrolf
      Användare
      • december 2007
      • 41

      #3
      tack, följer det med spänning, skall flytta dem ett 190 liters om ett tag, måste röja ut och göra om det först

      Kommentar

      • medgix
        Användare
        • september 2004
        • 242

        #4
        Jag har 10 princessor med hundratalet yngel (3 kullar) och 10 jullar som ständigt lägger ägg men så fort deras yngel blir frisimmande äter princessorna upp dom. Dessutom dominerar mina princessor hela karet (även 2st 40 cm gibbar) och karet är på 720 liter. Lite kul att se hur dom sköter om sin avkomma, det finns inte en fisk som kommit i närheten på 2 månader .
        Bind en fiskelina i ena änden av en sten och bind fast princessorna med andra änden så blir det nog lugnt . Dom är agressiva av sig, men inte så dom andra fiskarna gömmer sig (än i vart fall). Ditt kar är för litet som Wille sa.

        Kommentar

        • Ola Sjödin
          Användare
          • augusti 2003
          • 514

          #5
          Jag skulle vilja komma med en liten kommentar om detta. Akvariet är absolut inte för litet för prinsessorna. Enligt min erfarenhet så går det alldeles utmärkt med prinsessor i akvarier runt 100 liter, MEN (!) man kan inte ha någonting annat tillsammans med dem!
          Låt dina prinsessor få ett akvarium för sig själva så kommer du om några månader att ha ett fantastiskt akvarium med yngel i alla storlekar.

          Kommentar

          • Nilsrolf
            Användare
            • december 2007
            • 41

            #6
            Hej, tack för svaren, med fiskarna i känns det som litet, men jag läste på innan, i Back to... boken om Tanganyika tar man som exempel ett par av vardera i ett 60-liters, jag tänkte att jag börjar försiktigt med samma uppsättning i 120 liters, har i och för sig tre ancistrus malar också

            Kommentar

            Arbetssätt...