Ciklider med annan fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Gabbi
    svarade
    Det skulle inte jag göra. Både knivfisken och elefanten vill ha annat vatten än vad dina malawi/tanganfyika/centralamerika vill ha, och elefanten kommer aldrig få i sig någon mat i det sällskapet.

    Lämna en kommentar:


  • SofiaBlomberg
    svarade
    Elefantnosen och knivfisken är båda runt 2 Dm.
    Vad tror ni?

    Lämna en kommentar:


  • SofiaBlomberg
    svarade
    Klantigt av mig att inte säga vad det var för ciklider.
    Det är rödzebra , golden, prinsessor , 3 demasoni och en texasciklid.

    Lämna en kommentar:


  • fishweed
    svarade
    Ursprungligen postat av endymion
    Jag skulle gissa att åtminstone elefantnosfisken klarar sig. Jag hade elefantnosfiskar med zebraciklider och eldbukar för ca 10 år sedan. Elefantnosfisken ger ciklider stötar med snablen om ciklider blir för närgångna. Så cikliderna lär sig snabbt att passa sig för dem.
    hade en arowana som gulpa i sig en elefantnos... ganska stor en oxå... såg bara stjärten ur munnen när jag tände på morgonen... ^^
    men man måste prova sig fram om man ska blanda lite fisk... lycka till iallafall! =)

    Lämna en kommentar:


  • endymion
    Gäst svarade
    Jag skulle gissa att åtminstone elefantnosfisken klarar sig. Jag hade elefantnosfiskar med zebraciklider och eldbukar för ca 10 år sedan. Elefantnosfisken ger ciklider stötar med snablen om ciklider blir för närgångna. Så cikliderna lär sig snabbt att passa sig för dem.

    Lämna en kommentar:


  • ozric
    svarade
    Vad är det för ciklider?

    Lämna en kommentar:


  • Markus_A
    svarade
    Vad är det för slags ciklider? Finns några hundra olika arter...

    Lämna en kommentar:


  • SofiaBlomberg
    startade ett ämne Ciklider med annan fisk?

    Ciklider med annan fisk?

    Har ett gäng ciklider som är trångbodda, jag hade tänkt att dom skulle få flytta till mitt 350 liters , och sällskapsfiskarna ska få flytta till det cikliderna är i nu.
    Men då är frågan, kan jag ha cikliderna med en elefantnosfisk och en black ghost knivfisk? För jag vill inte flytta dessa 2 till det mindre.
Arbetssätt...