Ciklider med annan fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SofiaBlomberg
    Användare
    • februari 2008
    • 43

    Ciklider med annan fisk?

    Har ett gäng ciklider som är trångbodda, jag hade tänkt att dom skulle få flytta till mitt 350 liters , och sällskapsfiskarna ska få flytta till det cikliderna är i nu.
    Men då är frågan, kan jag ha cikliderna med en elefantnosfisk och en black ghost knivfisk? För jag vill inte flytta dessa 2 till det mindre.
  • Markus_A
    Användare
    • december 2005
    • 418

    #2
    Vad är det för slags ciklider? Finns några hundra olika arter...

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      Vad är det för ciklider?
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Jag skulle gissa att åtminstone elefantnosfisken klarar sig. Jag hade elefantnosfiskar med zebraciklider och eldbukar för ca 10 år sedan. Elefantnosfisken ger ciklider stötar med snablen om ciklider blir för närgångna. Så cikliderna lär sig snabbt att passa sig för dem.

        Kommentar

        • fishweed
          Användare
          • februari 2008
          • 434

          #5
          Ursprungligen postat av endymion
          Jag skulle gissa att åtminstone elefantnosfisken klarar sig. Jag hade elefantnosfiskar med zebraciklider och eldbukar för ca 10 år sedan. Elefantnosfisken ger ciklider stötar med snablen om ciklider blir för närgångna. Så cikliderna lär sig snabbt att passa sig för dem.
          hade en arowana som gulpa i sig en elefantnos... ganska stor en oxå... såg bara stjärten ur munnen när jag tände på morgonen... ^^
          men man måste prova sig fram om man ska blanda lite fisk... lycka till iallafall! =)
          hur googlar man efter ett liv?

          Kommentar

          • SofiaBlomberg
            Användare
            • februari 2008
            • 43

            #6
            Klantigt av mig att inte säga vad det var för ciklider.
            Det är rödzebra , golden, prinsessor , 3 demasoni och en texasciklid.

            Kommentar

            • SofiaBlomberg
              Användare
              • februari 2008
              • 43

              #7
              Elefantnosen och knivfisken är båda runt 2 Dm.
              Vad tror ni?

              Kommentar

              • Gabbi
                Användare
                • april 2002
                • 897

                #8
                Det skulle inte jag göra. Både knivfisken och elefanten vill ha annat vatten än vad dina malawi/tanganfyika/centralamerika vill ha, och elefanten kommer aldrig få i sig någon mat i det sällskapet.
                www.akvarielagret.se/akvarieboken

                Kommentar

                Arbetssätt...