Tang... 190 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilsrolf
    Användare
    • december 2007
    • 41

    Tang... 190 liter

    Hej, har ett juwel 190 l som jag skall göra om till Tangayika. Har två pricessor och två jullar som finns i annat akvarium som skall dit. Vad kan man tänkas ha för mer fisk där respektive vad för bakgrund kan fungera i J. 190 l?
  • HenrikV
    Användare
    • februari 2007
    • 697

    #2
    Prinsessorna kommer nog att ta över halva karet om dom är ett par. Skulle rekommendera ett par Altolamprologus Compressiceps. Dom är nog tuffa för att ta matchen med prinsessorna. Ta inte dvärgvarianten "Sumbu". Den kanske blir för klen.

    Kommentar

    • Nilsrolf
      Användare
      • december 2007
      • 41

      #3
      Tack, skall titta närmare på den, de är ett par, i det 120 l de befinner sig nu har de grävt ut en grotta och låter jullarna vara i ena hörnet, nåde de som kommer för nära

      Kommentar

      • HenrikV
        Användare
        • februari 2007
        • 697

        #4
        Har samma "problem" här hemma. Fast i ett 112L med en Julidochromis Regani och 2 ancistrusar. Har byggd en stenröse med några riktigt tighta ställen som bara jullen och ancistrusarna kommer in i.

        Provade att ha sessorna i mitt 310L och där tog dom över halva karet. det var endast min stora A. Compressicepshane som kunde röra sig i den delen av karet. Dock under protest.

        Kommentar

        Arbetssätt...