Ett ungefärligt antal som är lagom...?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias777
    Användare
    • november 2006
    • 1493

    #16
    Ursprungligen postat av Peter_A_F
    Om man vill sälja... vart vänder man sig?
    - Här på fourmet, eller finns det fler bra ställen?


    Skickar med en bild på akvariet...

    Snyggt akvarium! Skall du inte sätta i lite valisineria eller liknande? Ser ut som det är gott om plats i burken. Vet inte om det finns marknad att sälja dom i Lerum där du bor. Här skulle det va lätt o sälja dom. Prova annonsera på forumet

    Annars tar nog ciklidbutiken där du bor emot dem mot nåt i innbyte. Kanske lite vallesineria


    http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

    Kommentar

    • Johan F
      Användare
      • mars 2006
      • 2439

      #17
      Ursprungligen postat av Mattias777
      Den klarar ju i princip vilket sällskap som hellst o du har ju en del tuffa arter vet jag. Sen är dom välldigt fina o ståtliga tycker jag.

      Jag har även kommit över en grupp med Aulonocara Jakobfreibergi Cape Maclear. Den är så ovanlig att när jag berättade att jag hade dem så trodde knappt personalen på malawi akvarium i Örebro på mig.

      Men jag har dom Den är lite ljusre än Otterpointen och ränderna sitter mer tätt på dem. Det blåa blir liksom purpurblått på dem. Väldigt vacker, Inte lika tuff som Otterpointen dock.
      Visst är Jacobfreibergi Cape Maclear ovanligare än Otterpoint. Var har du fått fatt i dom?

      Hälsningar

      Johan
      3000 liter med Tropheus
      http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
      Tropheus sp. black Ikola
      Tropheus sp. black Caramba
      Tropheus red bishop Caramba
      Tropheus Moorii Kambwimba
      Tropheus Moorii Kapampa
      Tropheus Duboisi Maswa

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • december 2004
        • 4744

        #18
        Ursprungligen postat av Peter_A_F
        Om man vill sälja... vart vänder man sig?
        - Här på fourmet, eller finns det fler bra ställen?


        Skickar med en bild på akvariet...
        Snyggt akvarium Peter
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • Mattias777
          Användare
          • november 2006
          • 1493

          #19
          Ursprungligen postat av Johan F
          Visst är Jacobfreibergi Cape Maclear ovanligare än Otterpoint. Var har du fått fatt i dom?

          Hälsningar

          Johan
          Dom kommer ifrån leasing som i sin tur kommer ifrån din grupp som i sin tur kommer ifrån deelay som i sin tur kommer ifrån Tyskland sen vet jag inget mer


          http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

          Kommentar

          • Peter_A_F
            Användare
            • januari 2008
            • 809

            #20
            Ursprungligen postat av LN
            Snyggt akvarium Peter
            Tackar!
            Det har gått igenom lite förändring under de få månader som jag haft akvarium och jag är ganska nöjd för tillfället. Nu hoppas jag kunna låta bli att röja runt och låta fiskarna växa och vara allmänt nöjda...

            För att ha något annat att pilla med håller jag på att lära mig microprocessorer för att kunna styra LED och lysrörs belysning för att skapa gryning/dag/kvällning efter behag...

            Sedan är det förstås innehållet som jag funderar över... skall det gå i fler eller får några ut innan...

            Väntar med spänning på ditt projekt, verkar bli ett riktigt häftigt akvarie!
            - 720 liter med Malawi.

            Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

            Lägg till ciklid.org på iGoogle!

            Kommentar

            • deelay
              Användare
              • september 2002
              • 5394

              #21
              Ursprungligen postat av Mattias777
              Dom kommer ifrån leasing som i sin tur kommer ifrån din grupp som i sin tur kommer ifrån deelay som i sin tur kommer ifrån Tyskland
              Vars föräldrar kommer från afrika, släktträdet är klart =)
              http://www.aquariumstockholm.se/

              Kommentar

              • Johan F
                Användare
                • mars 2006
                • 2439

                #22
                Ursprungligen postat av Mattias777
                Dom kommer ifrån leasing som i sin tur kommer ifrån din grupp som i sin tur kommer ifrån deelay som i sin tur kommer ifrån Tyskland sen vet jag inget mer
                Är det dom vuxna, dvs. avelsgruppen eller är det ungdjur ifrån dessa. Skulle vilja se lite foto på ungdjuren från avelsgruppen då jag har säkert dragit upp närmare 1.000 yngel.
                3000 liter med Tropheus
                http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                Tropheus sp. black Ikola
                Tropheus sp. black Caramba
                Tropheus red bishop Caramba
                Tropheus Moorii Kambwimba
                Tropheus Moorii Kapampa
                Tropheus Duboisi Maswa

                Kommentar

                • Mattias777
                  Användare
                  • november 2006
                  • 1493

                  #23
                  Ursprungligen postat av Johan F
                  Är det dom vuxna, dvs. avelsgruppen eller är det ungdjur ifrån dessa. Skulle vilja se lite foto på ungdjuren från avelsgruppen då jag har säkert dragit upp närmare 1.000 yngel.

                  Det är ungdjur ifrån avelsgruppen. Sänder lite bilder senare, har inga bra bilder ännu. Men dom är välldigt fina. Det är bara en av 4 hannar som törs färga helt. Har du krängat iväg 1000 yngel då är jag inte så ensam att ha dom
                  Senast redigerad av Mattias777; 06 april 2008, 20:22.


                  http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                  Kommentar

                  • Johan F
                    Användare
                    • mars 2006
                    • 2439

                    #24
                    Ursprungligen postat av Mattias777
                    Det är ungdjur ifrån avelsgruppen. Sänder lite bilder senare, har inga bra bilder ännu. Men dom är välldigt fina. Det är bara en av 4 hannar som törs färga helt. Har du krängat iväg 1000 yngel då är jag inte så ensam att ha dom
                    Nej du är inte ensam men .....Cape Maclear är ju så grymt snygg så dom har varit lätta och bli av med.
                    3000 liter med Tropheus
                    http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                    Tropheus sp. black Ikola
                    Tropheus sp. black Caramba
                    Tropheus red bishop Caramba
                    Tropheus Moorii Kambwimba
                    Tropheus Moorii Kapampa
                    Tropheus Duboisi Maswa

                    Kommentar

                    • Peter_A_F
                      Användare
                      • januari 2008
                      • 809

                      #25
                      OK, återuppväcker min tråd istället för att skapa en ny...

                      Tröttnade på mina Auratus och lämnade in dem till Ciklidhuset i Lerum. Där köpte jag sex stycken Labidochromis Hongi.

                      Nu innehåller akvariet:
                      5 st Psedotropheus Socolofi
                      7 st Labidochromis Caeruleus (Golden)
                      6 st Labidochromis Hongi
                      1 st Melanochromis Auratus

                      (En hona av Auratus fick bli kvar... hon har tuggat ett tag och var väldigt svår att få tag i... sedan ville inte barnen att jag skulle lämna iväg henne. Kanske ett dumt beslut men kände att jag rotat runt tillräckligt och ville inte lyfta ur mer stenar hur akvariet.)

                      Det känns som att det klart får plats några fler fiskar i akvariet och funderar fortfarande på om man skulle lägga i 6-8 st Cynotilapia Afra eller möjligtvis ett par Aulonocara Jakobfreibergi.
                      - 720 liter med Malawi.

                      Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

                      Lägg till ciklid.org på iGoogle!

                      Kommentar

                      • Mattias777
                        Användare
                        • november 2006
                        • 1493

                        #26
                        Låter som en jätte bra idé Peter Varför inte 5st Afra och ett Jakobfreibergi par?


                        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                        Kommentar

                        • classe
                          NCS Medlem
                          • april 2007
                          • 1147

                          #27
                          Ursprungligen postat av Peter_A_F
                          OK, återuppväcker min tråd istället för att skapa en ny...

                          Tröttnade på mina Auratus och lämnade in dem till Ciklidhuset i Lerum. Där köpte jag sex stycken Labidochromis Hongi.

                          Nu innehåller akvariet:
                          5 st Psedotropheus Socolofi
                          7 st Labidochromis Caeruleus (Golden)
                          6 st Labidochromis Hongi
                          1 st Melanochromis Auratus

                          (En hona av Auratus fick bli kvar... hon har tuggat ett tag och var väldigt svår att få tag i... sedan ville inte barnen att jag skulle lämna iväg henne. Kanske ett dumt beslut men kände att jag rotat runt tillräckligt och ville inte lyfta ur mer stenar hur akvariet.)

                          Det känns som att det klart får plats några fler fiskar i akvariet och funderar fortfarande på om man skulle lägga i 6-8 st Cynotilapia Afra eller möjligtvis ett par Aulonocara Jakobfreibergi.
                          snyggt din karet.. vad hänt med din borta alla 9 stycker auratus?? har du ta plocka?? är den aggressiv'?? mkt tråkig.. ny lab.sp.hongi nu den så bättre fisk där klart.. du får välja en till fisk.. gärna den cyn.afra fisk är fin den eller gärna av mig förslag om lab.trewavasae den är fina fisk oxåå den passar ihop med dom oxåå..
                          375 LITER Malawi arter..
                          74 Liter Malawi yngel...

                          Kommentar

                          • Peter_A_F
                            Användare
                            • januari 2008
                            • 809

                            #28
                            Ursprungligen postat av classe
                            snyggt din karet.. vad hänt med din borta alla 9 stycker auratus?? har du ta plocka?? är den aggressiv'?? mkt tråkig.. ny lab.sp.hongi nu den så bättre fisk där klart.. du får välja en till fisk.. gärna den cyn.afra fisk är fin den eller gärna av mig förslag om lab.trewavasae den är fina fisk oxåå den passar ihop med dom oxåå..
                            Tackar, ja jag är nöjd med karet... även om skulle vilja ha ett lite större. Kul och se hur det blir med ditt... har klart funderat över slimline i nästa kar...

                            Två blev fiskmat och en avlivad... övriga sex inlämnade till Ciklidhuset, en kvar i karet. Jag upplevde dem som klart aggresiva även om de är vackra och pigga så blev den för mycket för mig... särskilt efter att den skadat en av Socolofi honorna... då var måttet rågat.

                            Skall kolla in trewavasea också innan jag bestämmer mig. Men just nu lutar det lite åt 5-6 st Afra och ett Jakobfreibergi par...

                            Ursprungligen postat av Mattias777
                            Låter som en jätte bra idé Peter Varför inte 5st Afra och ett Jakobfreibergi par?
                            Ja, jag tror att det kan bli bra...
                            - 720 liter med Malawi.

                            Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

                            Lägg till ciklid.org på iGoogle!

                            Kommentar

                            • classe
                              NCS Medlem
                              • april 2007
                              • 1147

                              #29
                              Ursprungligen postat av Peter_A_F
                              Tackar, ja jag är nöjd med karet... även om skulle vilja ha ett lite större. Kul och se hur det blir med ditt... har klart funderat över slimline i nästa kar...

                              Två blev fiskmat och en avlivad... övriga sex inlämnade till Ciklidhuset, en kvar i karet. Jag upplevde dem som klart aggresiva även om de är vackra och pigga så blev den för mycket för mig... särskilt efter att den skadat en av Socolofi honorna... då var måttet rågat.

                              Skall kolla in trewavasea också innan jag bestämmer mig. Men just nu lutar det lite åt 5-6 st Afra och ett Jakobfreibergi par...



                              Ja, jag tror att det kan bli bra...

                              spännade så du får välja den vilka skall ha en art till där så lagom med fyra arter där för din 375 liter som jag har den så jag vill ha 3-4arter där malawiciklider för min karet.. kul att ha den andra oxåå afra o trewavasae el nån så klart där.. svårt välja jag skall ha den oxåå där så tänker oxåå för den .. jag skall ev åka nol ciklidhobby imorron el på torsdag.. tänker och undrar mkt mkt mkt så forsätta.. jag ordenligt med akvarium senare så¨jag ute o solar och läser böcker om malawiciklider.. kul den..
                              375 LITER Malawi arter..
                              74 Liter Malawi yngel...

                              Kommentar

                              • KuRtaN
                                Användare
                                • februari 2008
                                • 778

                                #30
                                Jag har en grupp på 2+5 Auloncara Maisoni riktigt fina fiskar, dom tillhör den tuffare varianten av auloncaror.
                                Over and out // Mathias

                                Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                                Kommentar

                                Arbetssätt...