Tips för att fylla ett 720 liters med Malawisar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rangerjohn

    Tips för att fylla ett 720 liters med Malawisar?

    Hej allihop!

    Kan tänka mig att denna fråga dyker upp rätt ofta så jag hoppas ni inte blir för lacka nu när den kommer igen Har nyligen köpt ett 720 liters kar som jag tänkt att ha malawiciklider i men jag vet inte riktigt vad jag ska välja, är lite emot förädlade sorter så jag vill gärna att det ska vara arter som förekommer naturligt. Om det finns nån som kan hjälpa mig med förslag vore jag väldigt tacksam.

    hälsningar John
  • palleh
    Användare
    • december 2006
    • 704

    #2
    kolla upp någon art du är sugen på så kan man utgå från det.
    Själv hade ja fyllt det med lugnare Haplochrominer
    http://picasaweb.google.com/palleph

    Nya bilder laddas upp hela tiden


    Mvh Patrik

    Kampfisk!

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • maj 2005
      • 1554

      #3
      Mitt vanliga tips En stor grupp Apistogrammor (typ 20 fiskar), och så lite tetror och några algätare plus en massa rötter och växter.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • rangerjohn

        #4
        Ursprungligen postat av Olorin
        Mitt vanliga tips En stor grupp Apistogrammor (typ 20 fiskar), och så lite tetror och några algätare plus en massa rötter och växter.
        Tack för svaret Olorin kanske blir sydamerikanskt med tiden, men först tänkte jag prova på afrika så får vi se vad som händer sen, blir det sydamerika nångång så ligger Apistogrammor bra till

        palleh: Tror du att Haplochrominer funkar bra med Mbuna, funderar på att skaffa en grupp fuelleborni nämligen?

        Kommentar

        • palleh
          Användare
          • december 2006
          • 704

          #5
          Ursprungligen postat av rangerjohn
          Tack för svaret Olorin kanske blir sydamerikanskt med tiden, men först tänkte jag prova på afrika så får vi se vad som händer sen, blir det sydamerika nångång så ligger Apistogrammor bra till

          palleh: Tror du att Haplochrominer funkar bra med Mbuna, funderar på att skaffa en grupp fuelleborni nämligen?
          Ojaa..har själv en grupp Fullebroni katale i min 840 liters burk med endast haplochromisar..och alla leker å fägar ut
          http://picasaweb.google.com/palleph

          Nya bilder laddas upp hela tiden


          Mvh Patrik

          Kampfisk!

          Kommentar

          Arbetssätt...