Har jag förstört för dom nu?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    Användare
    • september 2007
    • 75

    Har jag förstört för dom nu?

    Hade några sessor ihop med mina multisar och sumbu. Då jag tyckte att sessorna bråkade för mycket valde jag att gå ner med dom till Nols ciklid... När jag skulle fånga dessa så fick jag riva ut en hel del ur karet och passade då på att lägga i mer snäckor och göra det lite mer hemtrevligt för snäcklekarna. Har tänkt att bara ha multisar och sumbu i det karet.

    Ingen av fiskarna har lekt än men jag tror att det kanske var på gång. Honan och hanen stod vid samma snäcka hela tiden och honan låg kvar i snäckan även när det var mat..
    När jag byggde om rörde jag inte snäckorna som har legat där innan.. Har även lagt i 1 multis hona och 1 hane till. När jag åt min kvällsmat framför karet såg jag att dom inte var vid deras vanliga snäckor... Ser inte äns ut som att dom är i par.

    Kan det ha varit så att jag har rubbat deras balansen mellan dom när jag rörde runt i karet?
  • Kjell Begby
    Användare
    • januari 2008
    • 48

    #2
    Hejsan

    Tycker du gjorde helt rätt att ta bort "Sessorna" om det är Neolamprologus Brichardi du menar.De är ganska bökiga av sig.

    Du får nog mera harmoni i karet!

    Om du nyligen har flyttat om så tar det nog lite tid föränn de leker igen men ha tålamod bara så kommer det att gå bra!
    Vf=Viktoriafrälst

    Kommentar

    • patriksg
      Användare
      • september 2007
      • 75

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Begby
      Hejsan

      Tycker du gjorde helt rätt att ta bort "Sessorna" om det är Neolamprologus Brichardi du menar.De är ganska bökiga av sig.

      Du får nog mera harmoni i karet!

      Om du nyligen har flyttat om så tar det nog lite tid föränn de leker igen men ha tålamod bara så kommer det att gå bra!

      Haha ja det blev lite mer harmoni i karet nu! Men blir det yngel vet jag inte hur det går pga mina compresiseps sumbu. dom ska ju tydligen vara rätt bra på att äta dessa yngel.
      Sen kanske jag har för mycket sten i karet med. multisar ska om jag förstår det rätt ha mer sand så dom kan gräva..

      Tack för svaret!!!

      Kommentar

      Arbetssätt...