märkliga honor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    märkliga honor!

    har nu 4 auratushonor (vf) som har gått med yngel i snart 5 veckor utan att spotta!?, har faktiskt aldrig hänt att dom går över tiden så att säga (inte vad jag vet iaf) och det har varit regel med spottning efter drygt 3 veckor, kan man vänta sej att ynglen dör eller blir skadade på nått sätt,det är en stor grupp i ett 450 liters kar och det finns en del gömställen
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)
  • Johan F
    Användare
    • mars 2006
    • 2439

    #2
    Ursprungligen postat av specmats
    har nu 4 auratushonor (vf) som har gått med yngel i snart 5 veckor utan att spotta!?, har faktiskt aldrig hänt att dom går över tiden så att säga (inte vad jag vet iaf) och det har varit regel med spottning efter drygt 3 veckor, kan man vänta sej att ynglen dör eller blir skadade på nått sätt,det är en stor grupp i ett 450 liters kar och det finns en del gömställen
    Jag har haft flera honor som har gått lika långt i tiden (inte auratus) och då har i bland ynglena varit väldigt magra, men ibland är dom väldigt fina och stora. Kan tänka mig att det beror på storlek på kull.

    Frågan är hur honan klarar det, är hon väldigt mager?
    3000 liter med Tropheus
    http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
    Tropheus sp. black Ikola
    Tropheus sp. black Caramba
    Tropheus red bishop Caramba
    Tropheus Moorii Kambwimba
    Tropheus Moorii Kapampa
    Tropheus Duboisi Maswa

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      Haft en Zebra-hona som gick,om jag minns rätt, 7,5 vecka. Även haft Tropheus-honor som gått ungefär lika länge. Orsaken tror jag e stress och detta är givetvis inte bra.Sliter oerhört på honorna.
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #4
        ja dom börjar bli riktigt magra nu.., har haft stora grupper förut men den här gången går dom i mindre kar alltså lite mer stress, har aldrig varit så inne på att odla därför har ja inte tänkt så mycket på ruvning mm..det har flutit på
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        Arbetssätt...