Mina prinsessor. Hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SofiaBlomberg
    Användare
    • februari 2008
    • 43

    Mina prinsessor. Hjälp

    Jag satte nyss ner mina prinsessor i akvariet. dom står efter botten, dom flåsar inte utan ser lugna ut.
    Är detta normalt och blir det bättre?
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    Att de inte flåsar är väl bra. Håll dem under uppsikt. Har du koppat in dom ordentligt? Är det ett nystartat akvarium? Berätta lite mer, annars så är det svårt att ge nåt uttömmande svar.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • SofiaBlomberg
      Användare
      • februari 2008
      • 43

      #3
      Ursprungligen postat av Wilhelm
      Att de inte flåsar är väl bra. Håll dem under uppsikt. Har du koppat in dom ordentligt? Är det ett nystartat akvarium? Berätta lite mer, annars så är det svårt att ge nåt uttömmande svar.
      Koppat in förstog jag inte riktigt.
      Akvariet har varit igång länge, men på slutet har det bara varit en guppy en platy och en ancistrus, växterna mår bra, vattenvärdena är kanon förutom att det var lite lågt PH-värde, dom vill ha runt 7,8-8,4 och jag har 6,8,
      Akvariet är på ca 150L och temperaturen är 24 Grader. Tror jag fick med allt.

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Ursprungligen postat av SofiaBlomberg
        Jag satte nyss ner mina prinsessor i akvariet. dom står efter botten, dom flåsar inte utan ser lugna ut.
        Är detta normalt och blir det bättre?
        Så beter sig i princip alla ciklider som man just släppt i.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        Arbetssätt...